Forum

Dum fugl

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 5. juni 2022 kl. 8.50

Jeg har en vipsstjert som bliver ved at flyve mod mine ruder. Især et vindue. Efter at jeg har vasket ruder ser mit vindue sådan ud efter en lille uge. Hvad kan jeg gøre?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 5. juni 2022 kl. 14.35

Prøv at hænge en sort silhuet af en spurvehøg op i vinduet.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 5. juni 2022 kl. 15.02

Ja men den flytter jo bare til et andet vindue. Lidt træls at jeg skal have spurvehøge på alle mine vinduer men det kan godt være at jeg bliver nødt til det. Tak for dit svar

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 5. juni 2022 kl. 21.07

Det er sikkert fordi at den set et spejlbillede af sig selv, men tror at det er en konkurrent til nogle af de hunner, der er i området eller til dens territorium . Fugle er generelt meget territoriale....

Som James skriver er det en rigtig god idé at sætte en spurvehøg silhuet op på ruden . De fås i forskellige farver og størrelser.
Det kan også være at du kan nøjes med en potteplante i vindueskarmen eller trække gardinerne for. Bare du sikre dig at fuglene ikke kan spejle sig i dine ruder . På et tidspunkt vil det sikkert stoppe af sig selv .

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 5. juni 2022 kl. 21.20

Tak for dit svar. Den gør det også selvom der er rullet for og den er ligeglad med potteplanter. Jeg må holde det ud og håbe på det stopper.

Nyt svar til emnet »Dum fugl«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Dum fugl

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider