Forum

Haveejer troede det var hærværk

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 20. september 2022 kl. 18.18

Var sikker på at en med en havetraktor havde ødelagt græsplænen
Men problemet viste sig at være i græsset.,

www.tv2fyn.dk/fyn/troede-en-traktor-havde-oedelagt-haven-men-synderen-gemmer-sig-i-graesset

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 20. september 2022 kl. 19.42

Her er en god beskrivelse af gåsebiller i græsplænen

www.havenyt.dk/spoergsmaal/skadedyr/499.html

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 24. september 2022 kl. 8.57

Vi har haft virkelig mange gåsebiller i græsplænen i vores forrige have. Blev ret bekymret, men græsset tog overhovedet ikke skade. Fik at vide af en nabo, der havde boet på stedet i en menneskealder, at vores græsplæne ikke var sået, men udelukkende bestod af hvad der nu ville vokse. Måske løsningen er bare at gøre det. Bliver selvfølgelig ikke en ensartet plæne, men det har nu også sin charme. Vi fik senere høns. De tog størstedelen af billerne og larverne - også uden at plænen blev ødelagt. Mosset blev i den forbindelse kradset op så det bare var at rive det sammen om foråret. Da vi lavede mere vild have med højt græs, fik de vinteren til at gå med at kradse i det høje græs - der så også bare skulle rives sammen og fjernes.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 24. september 2022 kl. 11.14

Hej Lene .

Min græsplæne består også af en hel del ukrudt og jeg lader det også blive højt inden jeg slår det, ligesom jeg hellere ikke river sammen. Det høje græs tror jeg er med til at holde på fugten og dermed hindre et alt for stort angreb af gåsebiller. Jeg har fundet nogle enkelte gåsebiller i haven, men det er mest i køkkenhaven, hvor jeg ikke har græs, men en humusrig jord , men i år hvor alting har været så tørt har de haft kronende dag...

Nyt svar til emnet »Haveejer troede det var hærværk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Haveejer troede det var hærværk

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider