Forum

Hvilket dyr nakker hovedet af mine høns

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kirsten V., 21. juni 2023 kl. 15.30

Med et par dages mellemrum har 2 af mine høns i min baghave fået hovedet- formentlig bidt af- de blev ikke spist, men lå bare der. Der er trådhegn over det hele, men der må jo være et lille hul, måske oppe i blomme træet der står midt i det hele, men det er svært at få øje på. Nu har jeg så lukket de resterende 4 høns inde i deres hus, hvor de så må hygge sig indtil jeg har fundet hullet. Men hvilket dyr kan det være, der er morderen. Er der nogen herinde der ved sådan noget??
Venlig hilsen
Kirsten

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 21. juni 2023 kl. 17.50

Mårens hoved er kun ca. 60mm. bredt. Den klatrer / løber op ad stammer, grene og tråd. Det er ret almindeligt, at den dræber 'alt', hvad den kan komme til, under - for den unaturlige forhold.
Du må ud at tjekke for huller.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten V., 21. juni 2023 kl. 19.07

Hej James F. Ja det må jeg, og jeg har tænkt på om det kunne være en mår, den har jo så ikke dræbt alt, for der var 6 høns og den bed først hovedet af en og et par dage efter af en til, men lod jo de sidste 4 være. Jeg har haft høns i mange år, men aldrig være ude for dette her. Kan Måren evt bide trådhegn over eller den kan måske bare komme igennem trådhegnet,- ja det kan den vel når den kun er 60 mm. Men 1000 tak for svaret.
Venlig hilsen
Kirsten

Nyt svar til emnet »Hvilket dyr nakker hovedet af mine høns«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Hvilket dyr nakker hovedet af mine høns

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider