Forum

Hvilken fugl er der tale om?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jesper Jespersen, 12. juli 2023 kl. 20.33

Jeg håber I kan hjælpe med at bestemme hvilken fugl der holdte os vågne forleden nat klokken 02.30.
Den var utrolig insisterende :)

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 12. juli 2023 kl. 21.34

Hej Jesper.

Det er godt nok et svært spørgsmål, da vi kun kan gætte på mange af havens fugle, men det giver dig måske ikke det rigtige svar...

Mit gæt ville være solsorten, da den er god til at imitere andre lyde, lige fra fløjter og til andre lyde man ikke lige forbinder med den. Den starter ofte tidlig om morgenen og hos mig har jeg nogle hanner, der slås om at haven bliver deres territorie..

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 13. juli 2023 kl. 9.26

Hvad var det ved fuglen, der holdt dig vågen? Sang, skrig, løb eller hakken i tagdækningen eller ...? Hvordan var det anderledes, end du tidligere har oplevet?

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Jespersen, 13. juli 2023 kl. 10.14

Jeg troede faktisk jeg havde vedhæftet en optagelse af lyden :)
Jeg forsøger lige igen.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 13. juli 2023 kl. 12.36

Du er nød til at beskrive lyden, hvis vi skal hjælpe. Du kan ikke vedhæfte andet end billeder.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 13. juli 2023 kl. 13.47

måske en uglemor der kalder på ungerne,- eller ugleunger der kalder på mor. natravn er også aktiv nu.
Men de fleste fugle vil på den tid af natten skræppe hvis en kat kommer for nær. Her er der store unger i solsortereden endnu, så de gamle er på vagt.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 13. juli 2023 kl. 13.53

Måske du selv kan finde den på
fuglestemmer.dk

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Penderup, 13. juli 2023 kl. 20.41

Du kan downloade app’en Merlin Bird Id. Den kan genkende fuglestemmer. Der rigtig spændende at sidde i sin have og finde ud af hvilke fugle der rent faktisk gemmer sig i træerne.

Nyt svar til emnet »Hvilken fugl er der tale om?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Hvilken fugl er der tale om?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider