Forum

Dyrelort

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annie Hansen, 26. juli 2023 kl. 10.28

Har rådyr i haven som ødelægger vores nye træer. Er dette fra dem?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 26. juli 2023 kl. 11.31

Hej Annie.

Jeg syntes ikke at det ligner rådyrets lort. De plejer at være som små kugler som er karakteristiske for drøvtyggere, hvor harerne også høre til

Måske er der tale om et andet dyr, der ikke gøre skade på jeres træer . Det kunne være et pindsvin eller ræv .

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 1. august 2023 kl. 22.16

Det ligner rævelort, som af en dominerende ræv typisk placeres lidt højt oppe, fx på muldskud mv. Mindre dominerende dyr efterlader ikke deres ekskremter synligt fremme.

Det er ikke pindsvin, deres afføring er mindre og ligner mere små spredte fæces fra en meget meget lille hund. De er små! Max 4 cm.

Men ræve- og pindsvine_ (nej nu giver jeg mig altså og skriver l* ordet) kan være blåsort blanke partielt, hvis de fx har ædt biller. Ræve kan også lide kirsebær, så kan der være sten af disse i bæen.

Men nu er der intet størrelsesforhold (ved foto vedlæg fx en lineal/kuglepen ved siden af) og billedet vender forkert hos mig, er det en terrasse?

Men, jeg dømmer ræv.

Mvh
Tine

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 2. august 2023 kl. 8.05

Annie, ud over rådyr, så har du sikkert også duer i haven!? :)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annie Hansen, 2. august 2023 kl. 10.43

Hej James
Masser 😩

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annie Hansen, 2. august 2023 kl. 10.43

Hej James
Masser 😩

Nyt svar til emnet »Dyrelort«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Dyrelort

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider