Forum

Har i også mange dræbersnegle i år?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 17. juli 2025 kl. 22.40

Jeg har tidligere pralet af at jeg i de sidste ti år kun har fundet ganske få dræbersnegle her på matriklen. Men i år har det været hel gal. I går fandt vi 5 snegle og i dag 7 snegle.

Hvor pokker kommer de fra ,?. Jeg tror at de har været i nabolaget og normal har jeg holdt græsset nede i en meget lav højde, hvilket sikkert har gjort at det ikke var særligt attraktivt at være her. Men i år har græsset været højt, da jeg istedet har kastet mig over hækklipning og andre gøremål i haven og kombineret med lidt periodisk regn har der været rart at være her.

Så efter solnedgang må vi ud med en gribetang og indsamle dem også selv om græsset bliver slået . Jeg slipper nok ikke lige af med dem foreløbig. Efter indsamlingen hælder jeg kogende vand over dem, da det efter min mening nok er den bedste og hurtigste aflivning man kan foretage sig.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 18. juli 2025 kl. 6.38

Efter det sidste tids regn har vi flere dræberesnegle end vi har set før. Og ikke nok med det, jeg har for første gang i år set voldsnegle. Mine rabarberblade ligner papirsilhuetter. Så nu foregår aftenturen i haven med en saks og der er sat ølfælder op.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Hansen, 18. juli 2025 kl. 19.42

Jeg finder ikke nær så mange snegle i år som jeg har gjort de foregående år.Men jeg er også godt efter dem selv om det er en ulige kamp.Jeg er den eneste af 3 på vejen der gør en indsats, men det har heldigvis hjulpet så det er jo rart nok.

Nyt svar til emnet »Har i også mange dræbersnegle i år?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Har i også mange dræbersnegle i år?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider