Forum

Muldvarpe

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. juli 2025 kl. 11.15

Man må ikke dræbe muldvarpe ifølge loven, men man må gerne købe en saks der dræber dem.
Det er da ikke at finde hoved eller hale i.
Jeg fanger en muldvarp i en fælde. Desværre er den så død.
Hvad gør i ?
Ingeborg

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 25. juli 2025 kl. 10.05

Fjernede engang omkring 70 muldvarpeskud og fangede muldvarpen(e). Kort tid efter var den gal igen. Begyndte så bare at rive skuddene jævne og ellers lade dem være. Virkede faktisk som om de bare brugte de gange der var og ikke lavede mange nye bunker. Så min erfaring er at lade muldvarpene være.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. juli 2025 kl. 12.56

Ja, det er en god praksis. Men vores plænerobot er ked af muldvarpeskud. Fangede 4 muldvape i samme hul på 3 dage. Nu er der lidt ro,på.
Ingeborg

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 25. juli 2025 kl. 17.38

Hvis skuddet er jævnet og sten fjernet er robotten nok ligeglad. Er lidt imod at man bare slår det ihjel der ikke lige passer os- kan du nok fornemme :)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 25. juli 2025 kl. 17.38

Hvis skuddet er jævnet og sten fjernet er robotten nok ligeglad. Er lidt imod at man bare slår det ihjel der ikke lige passer os- kan du nok fornemme :)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 2. august 2025 kl. 9.52

Her kører man fredeligt i sine egne tanker og ups, hvad er det så der pludseligt rasler.?
Nåå, det var bare min brutale havetraktor, der jævnede et muldvarpe- eller mosegriseskud. Ikke mere bøvl med det.

Kender vi eksempler på eller årsager til, at mosegrise og muldvarpe forsvinder fra en græsplæne "af sig selv".?
Hos mig er de nærmest helt forduftet, og det er ikke så godt, fordi jeg plejer at bruge skudjord til potter.

Nyt svar til emnet »Muldvarpe«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Muldvarpe

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider