Forum

Dyrelort. To slags på et døgn

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christen K., i går kl. 15.58

Vi har her til morgen observeret dem her på vores terrasse. Den store runde diarre-agtige ligger 3-4 meter fra de mindre, hårde. Det ligner hverken kat eller hund synes vi. Vi bor 100 m fra marker og 500 m fra skov (på den anden side af markerne) og måske 1500 m fra havet. Nogen der har en ide om, hvem der kan have lagt dem? Det er vel to forskellige dyr selvom vi har fundet dem samtidig.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, i går kl. 22.00

Hej K Christensen.

Det er næsten umuligt at give dit et 100 procent sikker svar .
Mit gæt kunne være et pindsvin . Hvis der er skaller efter insekter heri kunne det godt være fra den. Hvis lorten er spids i enderne kunne det også være fra rotter. Så det bliver bare gætterier, uden at vi kommer det nærmere.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christen K., i går kl. 22.08

Ja, pindsvin lyder ikke helt forkert, når man søger lidt efter fotos på internettet. Vi så faktisk et pindsvin skynde sig væk, da vi kom hjem en sen aften for nogle uger siden. Lorten virker lidt for stor til at være fra en rotte, synes jeg (3-4 cm lang og måske en lille cm i diameter). Det skal i hvert fald være en ordentlig krabat for at kunne producere sådan en.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, i dag kl. 7.58

Rotter er desværre ret almindelige stortset alle vegne og man skal Især være efter dem i denne tid. Jeg har allerede fanget 2 rotter på matriklen i år .Det er i øvrigt meget normal. At rottet kan blive store kan jeg se på de opslag folk lægger ud på Facebook. Rotter på ca 500 til 700 gram er ikke sjældne mere. En gravid hun rotte vejer også godt til.

Nyt svar til emnet »Dyrelort. To slags på et døgn«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Dyrelort. To slags på et døgn

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider