Forum

Har aldrig set denne før

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Fure, 15. juli 2006 kl. 13.38

Jeg har aldrig set denne her i haven før, er det nogen der kan hjælpe med hvad det er?

www.lfure.com/images/KICX2645web.jpg

www.lfure.com/images/KICX2650web.jpg

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H.Baunsgaard, 15. juli 2006 kl. 14.00

Trækker lidt på smilebåndet :-) og siger til dig er det kapslen eller er det insektet du ikke har set før?

Kapslen er fra en valmue, sikkert af den type man kalder for Guldvalmue og kan enten være helt rød, som alm valmue eller lyserød i fraven, nogle af dem kan også ha et orangegyldent skær over sig...

Insektet er en Sølvsmed

Mvh.

H.Baunsgaars

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 15. juli 2006 kl. 20.27

Hej

Kapselen er IKKE fra en guldvalmue, den får sådan nogle lange "ranker" når den sætter frø, men jeg er enig i er det er fra en valmue.

Jeg har guldvalmuen på min hjemmeside, der hedder den bare California Poppy.

Helle – www.helleshave.dk

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Fure, 16. juli 2006 kl. 21.23

Tak for hjælpen. Det var egentlig insiktet jeg var mest nysgerrig over, men nu ved jeg besked om begge

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: NO Crossland, 17. juli 2006 kl. 17.11

Hej. Det er en guldsmed, og min datter siger det nok er en Libel (familien Libellulidae), men at det er svært at bestemme dem (selv for rigtige "insektnørder"). Man skal kunne se hele vingens mønster for rigtigt at kunne artsbestemme den. Men tak for dit flotte billede!

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Stendersø, 18. maj 2007 kl. 11.07

Skovmyrer i somerhus.

Vi opdagede sidste weekend at der var et rend af skovmyrer ind og ud af vores træhus. De gik ind gennem væggen og forsvandt. De var ikke indendøre. Vi har købt pulver og dåser og det har hjulpet, men der er stadig få. Har nogen et godt husgeråd til at aflive dem?

Hilsen Henrik Stendersø

Nyt svar til emnet »Har aldrig set denne før«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Har aldrig set denne før

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider