Forum

Er der fugle der yngler nu

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Herite, 28. september 2006 kl. 22.23

En fugl på størelse med en gråspurv, men med et sort hoved og en hvid hals. Har den sidste uge, interesseret sig utrolig meget for et fuglehus, som jeg har hængende på et ubeskyttet hegn. Den kommer igen og igen. Står på hoved ind i det lille hul, man kan se på halen som stikker ud, at den bevæger sig der inde. Det er ikke til at se om den kommer med noget i næbet, orm eller grene. Jeg vil ikke forsøge at kigge ind, da jeg er bange for at jage den væk.

Jeg kan ikke forestille mig, at der er fugle der yngler så tæt på vinteren.

Men skulle der være det. Er der noget jeg kan gøre for den, i form af føde. Jeg er ikke begyndt af lægge/hænge vinter føde til fugelene ud i nu. Der er stadig masser af frugt og grønsager i haven,som fuglene får den største del af.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 30. september 2006 kl. 9.37

Prøv at spørge her :www.fugleognatur.dk

mvh svend høst

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Herite, 30. september 2006 kl. 14.18

Hej svend

Tak for dit råd, en super side fugleognatur.dk. Men jeg kan ikke stille spørgsmål, så det hjalp mig ikke vidre. Jeg har set en masse dejlige billeder, og har fundet flere fugle som det kan være. Men ved stadig ikke om der er fugle som yngler nu. Men ellers mange tak.

mvh Herite

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 30. september 2006 kl. 19.59

Til herite
Alle kan stille spørgsmål til denne side, du skal bare lade dig registere det er kun en form sag

mvh svend

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Herite, 1. oktober 2006 kl. 18.35

Det er jeg godt klar over, og har prøvet utallige gang. Men det virker bare ikke. Jeg kommer heletiden tilbage til den samme side. Nu har jeg givet op, på den side.

Jeg er i mellemtiden blevet sikker på at det er en fugl der yngler.

Og efter at have set på en masse bilder på den omtalte side, tror jeg at det er en Meise.

Tak for hjælpen.

mvh Herite

Nyt svar til emnet »Er der fugle der yngler nu«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Er der fugle der yngler nu

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider