Forum

Erfaringer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 21. maj 2007 kl. 21.31

Endeligt (?) fangede jeg en af kattene som flere gange dagligt afpatruljerede min have og fuglene flere gange dagligt. Da jeg ville putte mårfælden ned i skraldeposen, for at levere katten til dyrlægen, gik fælden op og ud sprang katten. Det er ca. 3 uger siden. Ingen katte har været i haven siden! Det nemt kan observeres idet kattene så gerne vil afføre sig i min løse velplejede urtehavejord. De andre katte udebliver også. Kan katte mon kommikere indbyrdes?

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 22. maj 2007 kl. 9.58

Hold da op, du er ik'særlig sød!

hilsen "Misse"

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette G., 23. maj 2007 kl. 12.16

Det var da godt katten slap ud af mårfælden for der var du i gang med noget ulovligt iflg. dyreværnsloven. Prøv at se lidt på denne hjemmeside.

www.minvenkatten.dk/B60.pdf

Og nej, katte kommunikere ikke indbyrdes. De husker vist heller ikke så godt, så sæt hellere et trådhegn op i passende højde omkring din parcel, jeg har hørt det skulle holde dem inde i en have, så kan det nok også holde dem ude.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 23. maj 2007 kl. 14.31

Du der Hans Åge.

FÅ DIG DOG ET LIV.

(eller keder du dig?)
Og som Lily skriver – er det ulovligt det du gør / forsøgte på at gøre!.

Kan du ikke fremover beholde dit katte- ondskab for dig selv? eller vil du bare hele tiden have katte-debat?

Eller måske aller bedst:
Bo på 4.sal – helt fri for katte.

John.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 23. maj 2007 kl. 21.42

Lone, Lily og John, der er en rubrik der hedder kommentarer. Denne her er til erfraringer/oplevelser. Jeg har det skriftligt fra politiet at vi må indfange katte som strejfer. Jeg mener at have sendt et kopi til Karna Maj. håp

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette G., 23. maj 2007 kl. 23.18

Det er da rart for dig at du har polititilladelse til at indfange HERRELØSE katte Hans Åge. Så ved du sikkert også alt om størrelse af fælder (80 cm x 30 cm x 30 cm) og at fælden skal dækkes af et tæppe eller lignende mens katten transporteres til dyrlæge eller dyreinternat. Din bemærkning om at komme mårfælden ned i en skraldepose var nok en fortalelse!

Du vil gerne have vi skriver om erfaringer her. Derfor vil jeg da gerne fortælle dig at jeg har gjort den erfaring at er der en kat, som af den ene eller anden grund ikke kommer i min have mere, overtages haven straks af en anden kat.

Så det bedste middel mod katte er for mig at være mest muligt ude i min have og kommer der en fremmed kat bliver den jaget væk.

Så kommer de nok igen når jeg er gået ind! Men hvad man ikke ser...

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 24. maj 2007 kl. 20.43

Lily, jeg fortsætter hvor dine kommentarer hører hjemme. håp

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 24. maj 2007 kl. 22.48

Jeg har erfaret at duerne lader mine ærter være i fred når de får noget lettere tilgængeligt at ernære sig med. Ærterne er nu 3 cm. høje. Duerne var ellers begyndt på astersne. Det kunne så være lidt; hip som hap.

De der billige Natura-posefrø, som ingen normale vildfugle alligevel ikke gider klippe et næb ned til, blev så drysset ned på havefliserne i rigeligt stor mængede, hvor andre fugle nærmest i kø for at fortære.

De store skovduere var selvfølgeligt først "på pletten", og så kom det i, rad i række, jeg drysser lystigt videre. Men det er solsikkekærnerne duerne først fjerner. Men Jordnødder er fugle især ivrige efter, dem kværner/hamre jeg forøvrigt i stykker ved slag i plasticposen med min kødhammer af træ. Fuglene sorterer frøene grundigt og drysser de kasserede neden-/udenfor, hvor andre fugle med velbehag sortere "affaldet" videre.

Gad vide om jeg har mine lysegrønne ærtespire til videre forløb og formål? håp
Jeg har altså også foderhus, plastikcylindre, net og jeg ved ikke hvad. Nå men Ringduerne æder sig så så tromletygge at de snart ikke kan lette derfra. Det primære er, at mine ærter gro i fri, fred og fordragelighed. Det blir nok dejligt for os andre at nyde ærterne. håp

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 26. maj 2007 kl. 22.53

Vi kan tydeligt huske dem som elsker at diskutere. håp

Nyt svar til emnet »Erfaringer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Erfaringer

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider