Forum

Kattens kommentarer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 24. maj 2007 kl. 20.59

Lily angående dine progressive lyster i Erfaring om dyr i haven har du fuldstændig ret i at udelukker man en kat kommer hurtigt andre til.

Du kalder det meget blidt; herreløse katte, hvilket du har fuldstændig ret i, nogle kalder det vildkatte. Begge dele er fuldstændig rigtigt. De andre "katteelskere" kan åbenbart heller ikke finde hale og hoved i dyret. Jeg beder dig så inderligte ikke at udgive og difinere mine meninger.

Jeg opholder mig meget i mín have, så jég ved hvad der sker der. Det jeg ikke netop ser i øjeblikket ses tydeligt senere, hvor kattene har skrabet mine såede frø op om natten.

Forstår du ikke hvad jeg skriver – eller hvad det drejer sig om, så snak dog med en klog ven om dine problemer. håp

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 1. februar 2008 kl. 7.46

Men netop kattens skraben i dine bed er vel nærmest en gave fra oven. Danskerene er et af de folkefærd, der bruger flest penge på gødskningspreprærater. Men hvorfor nu det, når kattenm kan give os det samme ganske gratis? Lad os da endelig få flere "herreløse katte", som Hr Hans kalder det, i de danske haver. Det er også en hel del sundere for miljøet, og det burde Hr Hans da også skænke en tanke.

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente, 1. februar 2008 kl. 14.17

Gødningsindholdet fra katteekskrementer er lig nul, som det er fra langt de fleste rovdyr (kødæder), så glem alt om at den søde misser spreder gødning (og bortset fra det er det totalt klamt at plante i jorden og stikke hånden i en klat bræk eller bæ)

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 1. februar 2008 kl. 17.07

Det passer slet ikke det du skriver der. Du kan finde mange oplysende artikler om emnet på nettet.

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente, 1. februar 2008 kl. 18.29

Uanset hvor mange artikler du viser mig der siger at det er lækkert at stikke fingrene i en frisk katte-bæ så vil jeg for evigt være af den modsatte opfattelse, og stanken fra en strintende hankat er ulækker uanset hvor god gødningseffekt du påstår den har ;-)

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 1. februar 2008 kl. 18.35

Nå – jamen så kommer vi to jo nok ikke længere her...

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 12. februar 2008 kl. 23.18

Nu kan man få toxoplasmose ("haresyge") af katteskidt, så det er ikke så ønskeligt i forbindelse med spiselige afgrøder.

(Jeg har selv katte- og planlægger et par bede med diverse urter til kattenes fornøjelse.)

Det er de vilkår, man har have på: Der kan gå bladlus, kålfluer, gulerodsfluelarver, kålsommerfuglelarver mmm i afgrøderne.

Jeg bliver da pænt sur, når ringduer og tyrkerduer hakker alle mine nysåede ærter op, men så må jeg enten jade dem væk- eller nyde, at haven også er natur.

Og så tager mine katte både muldvarpe og mosegrise- og mange mange mus.

Men det er nok ikke en diskussion, hvor man kan blive enige! :-)

Mvh
Tine

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 13. februar 2008 kl. 7.46

Ja, altså man skal jo ikke spise selve møget – det ville jeg da aldrig påstå...nej nej nej

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 13. februar 2008 kl. 19.56

Når vi udstandselig læser Eivin Knidsen barnagtige kommentarer, på dét niveua han befinder sig, bliver vi trætte af dette forum. Prøv engang selv at se tilbage E.K. Så småtskåren kan du umuligt være at du ikke formår at se dig selv i "spejlet".

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 13. februar 2008 kl. 21.36

Undertegnede vil gerne udbede sig en nærmere forklaring på Hr Hans'' forståelse samt brug af ordet "barnagtig", især set i lyset af Hr Hans'' idé om, at det er barnagtigt at anbefale ikke at spise katteafføring. Den logik kan jeg ikke lige fange. Hvis man skulle konkludere på dit ovenstående udsagn, er jeg glad for, at vi to ikke spiser middag sammen.

Mvh Eivin

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 21. februar 2008 kl. 19.41

Relax d'herrer

Man kan nemt undgå det ved at skylle sine grønsager.

Der er vel ikke mange, der vil knase jord mellem tænderne.

Mvh

Tine

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 21. februar 2008 kl. 20.45

Jeg er skam helt rolig og svarede blot på et udsagn fremsat af Hr Hans. Men han valgte ikke at svare. Det havde jeg nu heller ikke regnet med. Næ, jeg er en gammel dreng på over 60 efterhånden, der har prøvet at bide skeer med lidt af hvert. Og der skal mere til at ryste mig. Men en rask diskussion er jeg da altid frisk på.

Mvh Eivin

Nyt svar til emnet »Kattens kommentarer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Kattens kommentarer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider