Forum

Fiskebassin – sygdom

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dorthe, 1. juni 2007 kl. 18.46

Hej

Jeg har fået sygdom i mit fiskebassin, efter køb af nye fisk, og nu er alle fiskene næsten døde. Det eneste sælgeren kunne hjælpe med, var noget medicin som jeg har puttet i bassinet uden virkning.

Mit spørgsmål er: Hvornår kan man "begynde forfra" med bassinet? Skal man tømme det helt for vand, eller kan man lade det "stå" uden fisk i et vis stykke tid?

Et andet spørgsmål: Hvor man man rigtig gode råd, når man får sygdom i bassinet? Plantorama som jeg købte de "syge" fisk hos, kunne kun give mig nogle nye. De kunne ikke hjælpe med at rådgive om sygdommen, selvom jeg kom ud til dem med en fisk, de kunne se på.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 3. juni 2007 kl. 15.46

Det kommer an på hvad det er for sygdom, var der ex. hvide pletter, lidt som om de var vendt i sukker. eller var det svamp,- også hvide men større end sukkerkorn. Det kan også være du har været for hurtig med at tømme posen med fiskene, det er en fejl mange gør. Hvis det er "sådan noget" så kan du godt komme nye fisk i bassinet. Men der er da ikke spor i vejen for, at det kan stå uden fisk i et stykke tid, men hvis det skulle være en smitsom sygdom, så tror jeg den vil være der længe, men det er ikke noget jeg har forstand på. Jeg ved ikke hvad det er for fisk, men prøv at søge på google

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas, 9. juni 2007 kl. 19.17

Hvor lang tid har dit havebassin kørt? der skal gå et godt stykke tid inden bakterie kulturen er igang i dit filter, køb et test sæt hos den lokale dyrehandler, så du kan måle vandværdierne

Nyt svar til emnet »Fiskebassin – sygdom«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Fiskebassin – sygdom

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider