Forum

Hvepse

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annabella Crewe, 6. august 2007 kl. 9.11

Har lige læst et svar vedr, bekæmpelse af Hvepsebo,

Var gået ud med kaffen her til morgen. Kikker til blomsterne langs husmuren. I en Ventilationsrist i husets sokkel er der hvepse. De farer ud og ind, har meget travlt.

Jeg blev stukket meget kraftigt i går, da jeg skulle knipse et par roser(risten er lige under en rosenplante).

Spørgsmålet er nu: er der fare for muren? – Og hvordan ryger jeg evt. hvepsene ud? Jeg vil helst ikke og læste i Jeres svar, at det er nu i august, de forlader boet og at de ikke vender tilbage.

Venlig hilsen
Annabella Crewe

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annika, 10. oktober 2008 kl. 19.54

Jeg har en veninde, der har døjet med samme problem!

Jeg er ikke sikker, men jeg tror hun satte et stykke stof over og lod dem dø derinde!

Nogle dage efter gravede hun dem ud.

Og jeg er meget sikker på, at det kan ende med at gøre skade på din væg.

Held & Lykke!

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 11. oktober 2008 kl. 18.17

Det er formålsløst og spild af penge at foretage fjernelse eller behandling i okt md. Det tjener intet formål. Hvepseboerne er under afvikling og de sidste går til grunde inden for den næste månedes tid. For at undgå og forebygge at hvepsene bygger et nyt bo til næste forår i ventilationen kan du beklæde risten med noget insektvæv eller tråd.

Hvepsene ødelægger ikke murværket så det behøver du absolut ikke at frygte noget for.

Med Venlig Hilsen
Svend Sørensen
www.hvepsefjerner.dk

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maretha Hansen, 30. oktober 2008 kl. 11.20

Jeg har hvepse i en gammel træ, når jeg klipper hæk bliver jeg stuken, hvad gør jeg til forår.

Venlig hilsen
M. Hansen

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 30. oktober 2008 kl. 11.42

Hvepseseboer er enårige og genanvendes aldrig.

Men det udelukker selvfølgelig ikke at der startes et andet bo op til foråret samme sted, selv om det er meget usandsynligt. Det du kan gøre er at holde øje med i det tidlige forår om der er hvepsetrafik og evt fjerne det begyndende bo og dets dronning, der er ikke nogen arbejderhvepse i det tidlige forår, der består boet kun af en dronning og boet vokser efterfølgende i størrelse udelukkende på basis af dronningens æglægning og eget afkom. Du kan evt. lukke flyvehullet nu her i dec måned, det kan du gøre helt uden risiko for at blive stukket. Ofte kan man dog være udsat for at der er hvepseboer i hækken som man skal klippe.

Et tip for at undgå at blive overfaldet af forsvarslystne hvepse, slå på hæggen forinden
med en langskaftet kost, så du hele tiden har afprøvet det område 2m frem hvor du skal til at klippe.

Med Venlig Hilsen
Svend Sørensen

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Johansen, 26. april 2009 kl. 15.56

DU ER GRIM!

www.redtube.com

Nyt svar til emnet »Hvepse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Hvepse

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider