Forum

Snegledræber- ænder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 31. december 2007 kl. 22.44

Indtil nu har dette fine forum bragt mig til at det er japanske løbeænder der er mest velegnet til sneglefart i haven. Den tager mest hensyn til urterne, er os mest hengiven, men hvordan pokker ser bæstet ud, kan vi forholde os godt sammen. Det er mest moskusæneder I skriver om. Er det måske fordi de besidder nogle lækre bryster.

Især er edderfugle bryster noget jeg stærkt anbefaler. Pelser jeg dem selv har jeg dem til kr. 33,33 / kg. – ikke røget. (Jeg steger dem som eng. bøf). Røget skal savsmuld- og tændstiksprisen selvfølgeligt lægges oveni – og observation med temperaturen, tiden tillægges.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Jensen, 2. januar 2008 kl. 6.49

Jeg går ud fra at du mener indiske løbeænder. Måske er grunden til at der skrives så meget om moskus-ænder at de er langt mere udbredte end løbe-ænderne, og at moskusænderne er stumme. Der er heller ikke meget kød på en løbeand, de holdes (oprindelig) mest for æggenes skyld og for at bekæmpe skadedyr i rismarker, men der kan vel godt blive et lille stykke kød fra dem.

De er pingvinerne blandt ænderne, meget opretstående. Se feathersite.com/Poultry/Ducks/Runners/BRKRunners.html
for billeder af nogle.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 2. januar 2008 kl. 19.50

Tak Finn Jensen

– som sædvanligt ligner dine skriverier noget ærligt og kontant vi roligt kan forholde os til. Det er en omfangsrig beskrivelse af det jeg søger. Idet jeg ikke rigtig ved hvad det var jeg søgte, er jeg overvældet over, hvad du giver. Din beskrivelse fik min ophiselse ned på jorden igen.

Det er ikke mad jeg er ude efter, men at tacle den gene mange andre oplyser med dræbersnegle.

I -07 oplevede jeg for første gang sneglene i min have, 5 stk.

Jeg har lige fået nye naboer til begge sider = 2 stk. Om de også instalerede snegle ved jeg selvfølgeligt ikke. Jeg ser det nærmest som en sport at nedkæmpe sneglene videre fremover
Forøvrigt ser det ud som om der godt kan koges en god fond på de pindemadsænder du gjorde mig tilgængeligt.

Nyt svar til emnet »Snegledræber- ænder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Snegledræber- ænder

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider