Forum

Ænder mod snegle

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thomas V., 15. februar 2008 kl. 14.18

Hej

Jeg skal til at anskaffe mig nogle ænder mod snegle. Jeg synes kun jeg har hørt om muskusænder i Danmark. Men i Tyskland har alle nogle ænder de kalder: Chinesische Laufente (oversæt direkte: kinesiske løbeænder). Jeg synes bare ikke jeg kan finde noget om dem på dansk, jeg ved kun der er nogle der hedder indiske løbeænder, men er det de samme ænder? Og er der nogle der ved om de (kinesiske løbeænder) er bedre end muskusænder?

Med Venlig Hilsen
Thomas Vejsnæs

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Jensen, 16. februar 2008 kl. 10.08

Der findes et hav af forskellige ande-racer i Danmark. Udover løbeænder (som normalt betegnes som indiske) kan jeg nævne Dansk and,Rouen and, Tysk Peking, Damand, Campbell, Streicher and, Orpington and, Cayyuga and, Mignon and.

Men både moskus og løbeænder er fine til at æde snegle. Løbeænderne er mindre end moskusænderne og nok lidt mere omkringfarende men til gengæld er de også rappende, mens moskus er stort set stumme.

se mere her om ænder til sneglebekæmpelse

danskfjerkraeforum.dk/prod/index.php/topic,257.0.html

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Jensen, 16. februar 2008 kl. 10.09

Hvis eller Havenyt kunne få deres link-funktion til også at virke, når er komma i http-adressen, så ville det være nemmere...

Men her er så et kortlink der virker

kortlink.dk/danskfjerkraeforum/4tb6

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rie Møbjerg, 29. juni 2008 kl. 23.26

Hej Finn
Jeg vil gerne avle Campbell ænder!. Har du viden om nogle som sælger dem – så bliver jeg meget glad. Rie.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Jensen, 2. juli 2008 kl. 15.15

Muligvis, jeg kender i hvert fald nogen der har dem og det kan være at de vil sælge enten ællinger eller æg eller store ænder. Kom ind på Dansk Fjerkræ Forum og hør nærmere. fjerkrae.dk

Nyt svar til emnet »Ænder mod snegle«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Ænder mod snegle

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider