Forum

Pinsvin

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lotte Greve, 24. februar 2008 kl. 14.01

Hvor når kommer pinsvine frem iår,når det er så mild en vinter.Der bor 6 i hvores gamle legehus.Tak for svaret på forhånd.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne, 26. februar 2008 kl. 6.45

Er det mam?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Haltrup, 22. marts 2008 kl. 1.17

Nogle pindsvin har allerede kigget frem og fået en tår at drikke.Det er noget af det vigtigste du skal sørge for er til deres rådighed, for når pindsvin vågner efter vinterhi er de meget tørstige. Nu bliver det jo koldt,så håber jeg at de finder tilbage til deres bo og sover lidt videre til det bliver forår.

Jeg er Pindsvineplejer dvs tar imod skadede og andre pinsvin, der af en eller anden grund bliver fundet af mennesker,for det meste om dagen hvor de render rundt så man kan se dem.

De skal jo helst sove om dagen og være vågne om natten for ellers kan spyfluerne lægge deres æg på pindsvinet,og hvis de gør det kan pindsvinet blive ædt levende,af de maddiker der kommer ud af spyflueæggene.

Så husk at hvis du ser et pindsvin om dagen er der næsten altid noget galt.

Enten er dens bo blevet ødelagt eller også er pindsvinet sygt.

Det kan også være unger der ikke kan finde et sted at sove.

Der står en del om pindsvin på hjemmesiden www.pindsvin.dk

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lillian, 26. april 2009 kl. 15.26

Hej i gen jeg hade jo fundet et pinsvin puttet det i en kasse lagt en bluse om den lavet som den kan gå ud det gør den også maden er væk om morgen.men jeg har lige fundet ud af kassen er begønt lugte skal jeg bare tage den ud af kassen over i en anden eller vad skal jeg gøre venter på et svar.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Haltrup, 26. april 2009 kl. 22.02

Ja jeg syntes da at du skal gi den en frisk kasse. Det de gør når de vågner er også at skifte vintermadrassen ud med en frisk hvis de har mulighed for at finde noget tørt græs,hø el lign at putte i...

Nyt svar til emnet »Pinsvin«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Pinsvin

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider