Forum

Hvepse

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karen Sundahl, 1. juli 2008 kl. 23.12

Jeg har valgt at kalde hvepse dyr i haven, da jeg ikke mener, de hører under betegnelsen skadedyr.

Jeg havde en mejsekasse tæt på et opholdsareal som blev beboet af hvepse. Det var helt surrealistisk at følge hvepsenes udvidelse af kassen. Jeg ringede til en hvepsefjerner, som ville fjerne plagen for 650 kr.

Jeg havde ikke konfereret med min husbond i denne disposition, så samme dag nedlagde han boet med en ukrudtbrænder.

Jeg fik afbestilt terminatoren, men læs lige videre!

Desværre skete dette før alle hvepse var gået til ro, gemalen blev heldigvis ikke stukket, men vores problem er nu alle de teenagehvepse, der sværmer rundt uden dronning og bopæl.

De har nu dannet en ny orden og er pt i gang med at bygge ny bolig. Der vel ca. 50 om arbejdet, og det går hurtigt.

Er der nogen, som har erfaring med hvepse uden dronning, og hvad de kan finde på?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 3. juli 2008 kl. 16.16

Hej Karen

Når hvepsene starter forfra med at bygge et nyt bo
er der også en dronning.

Hvis der ikke var en dronning ville samfundet gå til grunde i løbet af meget kort tid

Venligst
Svend Sørensen
www.hvepsefjerner.dk

Nyt svar til emnet »Hvepse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Hvepse

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider