Forum

Hindbærbillen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth, 7. november 2008 kl. 21.47

Hej

Jeg leder med lys og lygte efter informationer om hindbærbillen.

1. habitat
2. fjender
3. overvintring
4. formering
5. og meget mere...

Er der en der evt. kan hjælpe mig, måske bare med et godt link (for danske-dyr.dk og skov og naturstyrelsen) beskriver den ikke.

Jeg har også prøvet på biblioteket, men kan ikke rigtig finde en god bog. Måske er ikke grundig nok i min søgen. Men måske bare en titel på en bog? For jeg har da snart givet lidt op.

Håber der er en der vil hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Lisbeth

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 9. november 2008 kl. 12.32

Hej Lisbeth
Det næsten for nemt – skriv "hindbærbille" i søgefeltet øverst på siden. Du kan herefter let klikke dig frem til Henrik Ahlmann's informative artiklel om den lille bille...

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 11. november 2008 kl. 17.33

Hej Lisbeth.

Hvis du er til det svenske sprog, så kan Herbert i Harplinge med garanti og hjælpe dig. Hvis du benytter dette links www.hallonplantor.se/
finder du hans hjemmeside. Herbert dyrker hindbær økologisk og har fundet og opformerede flere af de gamle sorter, bl.a. Loyd George, som siges at være en af de allerbedste, der findes. Jeg har selv sorten, samt Meker, mormors hallon, Glen moy, som er min favorit. Herbert anbefaler at du i efteråret, og det er nu, klipper alle skud hel ned til jorden og brænder/bortkøre de skud, der er klippet af. Herefter lader du planterne skyde på ny igen. På den måde fjerner du alle de skyd, hvor der er orm i eller i. dette gjorde man før giften blev opfundet.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 11. november 2008 kl. 17.41

Han hævder desuden at du med denne nedklipning også kan blive fri for forskellige svampeangreb.

Hertbert skriver at hvis man gøder med kunstgødning risikere man sygdomme, men også at få sure hindbær og det er jo meget interessant, hvis det er tilfældet.

Nyt svar til emnet »Hindbærbillen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Hindbærbillen

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider