Forum

Kastanier forsvinder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: G.Poulsen, 17. november 2008 kl. 10.39

Jeg har indsamlet kastanier, som jeg har lagt i en kurv,som pynt ved min hovedtrappe. Men i den sidste uges tid, er halvdelen lige så stille forsvundet. Jeg synes det er ok, om en mus er ved at samle forråd, men da de er store, er jeg begyndt at spekulere på, om det kan være en rotte? Der er absolut ingen tegn påefterladenskaber af dyr i øvrigt på trappen.

Har andre haft lignende oplevelse?

Venlig hilsen
G. Poulsen

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 17. november 2008 kl. 23.13

Vi oplever at der ligger nødder i motorrummet hver morgen. Både hele, halve og masser af skaller, som har der været en vældig fest natten lang.

Vi har ikke kunne se hvilke dyr det er. Måske egern, men de har vel et sted de samler deres nødder til vinteren.? Og mus kan vel ikke bære rundt på nødderne.? Så vi er også nysgerrige på hvem der fester i bilen... Der er ingen skade sket, der er ikke bidt i noget, eller ødelagt noget, vi er osse kun nysgerrige.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helen Fenger, 18. november 2008 kl. 22.04

Jeg bor op ad åbne marker, og har derfor mus. Vi har ofte oplevet at finde støvler og skuffer i bryggerset fyldt med valnødder, hassel eller spisekastanier – i morges fandt vi tre velvoksne pærer, der hvor musene søger ned i kælderen! Hullet var desværre for musene for småt, men sikke et mas, de har haft.

Nyt svar til emnet »Kastanier forsvinder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Kastanier forsvinder

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider