Forum

Hvor meget plads skal en ged have?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 27. januar 2009 kl. 12.10

Ja det skal jo være 2? Jeg har nemlig en frugthave på 200m2 som det kunne være rigtigt sjovt at lave til en lille gedefold, eller evt. til dværgfår. Resten af haven skal også hegnes ind, og så kunne de jo komme på ferie derude om sommeren.

Ja fjollet drøm;-) men hyggelig

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 27. januar 2009 kl. 21.09

Hej Johanne

jeg sidder og kigger i mange af mine have og dyrbøger og i blandt dem en serie, der desværre ikke fås mere. Serien hed til husbehov (af forlaget SKARV) og beskriver mange at de husdyr man kan have og i et sprog som de fleste kan forstå.

I bogen geder til husbehov af Ingrid Dam nævnes en masse som jeg syntes at du skal vide omkring geder, inden du får alvor anskaffer dig dem. Bl.a. hegn opsætning og andre fif.

Dog kan du spørge omkring dig om ikke du kunne låne en i sommerferien og så se om det er noget for dig for en ged er eftersigende alt ædende og går vistnok også i lag med vasketøj (eller er det kun i tegneserierne?).

Jeg ved at der er masse af dem til salg i den blå avis og til billige penge så hel umulig er de ikke at skaffe. Jeg selv kunne godt tænke mig et dværgged – kid, men desværre har de det med at vokse og så er vores rækkehus have ikke længere velegnet. Desuden må vi vist hellere i ikke holde geder jvf. lovgivningen eller kommunen.

Kontakt Danmarks gedevavlerforening eller Dansk økoged via dette links : ghttp://www.dansk-okoged.dk/docs/gedeinfo5.htm

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 27. januar 2009 kl. 21.14

Jeg fik ikke det hele med så her er linket

www.dansk-okoged.dk/docs/gedeinfo5.html

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 27. januar 2009 kl. 21.37

Hvor meget plads skal en ged have?

"Min kone mener at det er nok med den sofa jeg har fået til
rådighed "...

Gad vist, hvad hun mener med det?...

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Østergaard, 15. juli 2009 kl. 17.53

Jeg har fået et bukkekid, han er kun 3 uger og får sutteflaske, så jeg har travlt- nu er det så tid til han får en ven- kan nogle hjælpe med hvor jeg kan købe en dværgged? hurtigt
venlig hilen
marianne

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 15. juli 2009 kl. 19.46

Hej Marianne

Prøv via linket i indlæg nr 2 i denne tråd ;-)

Med venlig hilsen fra
Lone

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Godiwa, 18. juli 2009 kl. 21.30

Bare husk at geder er alt ædende, dvs. også barken fra dine frugttræer osv. de er gode til at klatre så man skal ikke have høje ting nær hegnet de kan klatre op på, for så hopper de ud.

derudover er det nogle dejlige dyr og de smager også fortræffeligt ;)


www.simpelt-liv.dk/ opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

Nyt svar til emnet »Hvor meget plads skal en ged have?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Hvor meget plads skal en ged have?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider