Forum

Fugleliv

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 22. maj 2009 kl. 21.08

Jeg er jo gammel, pensioneret, født på midtfyn, nærmest ude ude "på marken" og ved nogenlunde hvad der røre sig i naturen og elsker det, lever nærmest af det. Og dog har jeg levet af noget andet hidtil. Nu nåede jeg dog til at blive pensionist, fordi forældrene lærde mig at leve.

Nu har jeg gamle naturelsker forstået at sætte virkelig pris på natur, virkelig pris. Jeg er pludselig fuldstændig omgivet af fugle, mange forskellige. De nærmest sværmer om fødderne på mig, endda når jeg sidder og hygger mig om havebænken med alle "opgaver" fremover. Vi griner sammen helt uophørligt. Vi hygger os. Det er helt sikkert at de snart pipper unger med til ham håp, ham kan I være trygge for, han har ingen kat, selv om han også elsker dem.

Hvordan pokker fatter fuglene at: "her er kattefred". Hvordan fatter katteelskerne pludselig at jeg ikke ønsker katte i haven?

I øjeblikket har vi bestemt den største harmoni i mellem os?

Jeg købte her på det lokale markede i går, endda tre mejsekasser mere, de er med skuffe forneden så det er nemt at muge ud med redekassen når det bliver uaktuelt igen.

Fuglene overser fuldstendig at jeg hygger mig med "Dagens Nyheder" og koppens kaffe om morgenens "Nyheheds Avisen". Vi hygger os.

Hvordan fanden kan kattene fornemme det, når ejerne ikke forstår det, ellers eller ikke laver dem en sandkasse? håp

Nyt svar til emnet »Fugleliv«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Fugleliv

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider