Forum

Fugleskræmsel.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 19. juni 2009 kl. 20.45

Mit store sød kirsebærtræ er overbroderet med halvmodne frugter, og fuglene er godt igang med det store ta-selv bord. Træet er for stort til et fuglenet. Staniol er de ligeglade med, og drejende cd.er virker heller ikke. Sidste år kom en flok stære forbi og så var der ikke eet bær tilbage.

Har nogen en god ide til et efektivt fugleskræmsel.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 21. juni 2009 kl. 7.37

Alt afhængig af hvor stort dit træ er, kunne du som alternativ overdække træet med myggenet. Fjeld & Fritid sælger et grønt, i metermål, 150cm bredt, & måske sy et par sykker sammen.

www.fjeld-fritid.dk/newsite/index.php?case=9&Varenummer=2848

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 21. juni 2009 kl. 8.56

Jeg har hængt 6 udtjente CD skiver op i mit kirsebærtræ og de virkede sidste år og holdt stort set fuglene væk.

De skal hænge løst så de kan dreje og dermed skabe det farvespil som forvirrer fuglene.

Mvh. Svend Høst

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 22. juni 2009 kl. 21.43

Kære venner. Tak for jeres råd. Træet er ca. 6–7 m. højt så der skal nok en helikopter til at løfte et stort net hen over. De roterende CD skiver prøvede jeg sidste år, de holdt fuglene væk en uges tid. Nu sætter jeg et skilt op i træet: I kan tage de øverste kirsebær, så får jeg de nederste.

For nogle år siden savede jeg en stor rovfugl ud i krydsfiner, og den kunne dreje rundt. Den blev så placeret i jordbærbedet og et par dage efter sad der en solsort oven på herligheden og drejede med rundt.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 23. juni 2009 kl. 8.50

Der findes også et fugleskræmsel som kaldes "hyleren" og skulle efter sigende være særdeles effektiv. Men den kræver en sp- udbetaling der virkelig vil noget, sådan ca. tusinde x ti.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 23. juni 2009 kl. 9.03

Der kan da lige købes en hel del kirsebær for de penge.

Nyt svar til emnet »Fugleskræmsel.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Fugleskræmsel.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider