Forum

Frøer og hunde

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mille, 4. august 2009 kl. 16.33

Er frøer giftige for hunde? Vores hund fangede en frø i dag i haven. Den blev ikke spist eller noget men han har kastet op lige siden...

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 4. august 2009 kl. 19.02

Hej Mille.

Er du sikker på, at det ikke er en skrubtudse, din hund har haft fat i? Skrubtudser udskiller en kraftig gift fra huden som forsvar mod fjender. I sin tid da jeg havde gravhunde, kunne de ikke lade tudserne være, men skulle prøve at bide i dem. Hundene blev temmelig syge nogle dage, skummet stod ud af munden, men de kom over det. Det var den hårde måde at lære, at den slags "væsener" skal man lade være i fred. Din hund kommer forhåbentlig også over det og tager ved lære.

Mvh. Hans

2 af 3 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Kasper Christensen, 16. januar 2018 kl. 13.09

Slettet af administrator 17. januar 2018 kl. 18.07.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 21. januar 2018 kl. 1.44

Skrubtudser er vortede, og kravler/hopper, hvor frøer springer. Frøer har en glat fugtig hud, hvor tudser kan virke mere tørre.

Tudser udskiller noget giftigt stads fra nogle kirtler, hvis de angribes.

Min ene kat tog her sidste år desværre en strandtudse med ind. (Den blev reddet ud, og på trods af min fobiske angst, slap den helt uskadt- jeg var derimod et nervevrag!). Den blev sat ud!
Frøen, som han tog ind, var derimod desværre meget død. Og så åd han guhjælpemig dens hoved.. (Hjernen)
ÆÆÆVV Irkk.

Men han er en fhv vildkat, så nogen gange tror han, han skal forsørge sig selv.

Ellers holder mine katte sig fra padder, men de trefarvede damer *spiser* altså edderkopper...

Mvh
Tine
Vi har katte- ellers vil huset vare beboet af lutter mus!

Nyt svar til emnet »Frøer og hunde«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Frøer og hunde

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider