Forum

Vildtfuglefrøene spirrer, græsplæne ødelagt

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne Jensen, 6. august 2009 kl. 0.11

Jeg har fodret mine vildtfugle hele sommeren, mit foderbræt på stativ stod på græsplænen.

Hjælp for fuglene smider en del ved siden af, og efter al regnen har det spirret (kunne jeg dog leve med)men det er bare total klam græsplæne jeg har nu. Ved ikke helt hvad jeg skal kalde det, men en svampet græsplæne (der nok aldrig blir græsplæne igen)bestående af græs og halvt spirret frø, sådan lidt grødagtig.

Mit foderbræt er nu flyttet ind på min teresse, så er det jo kun at feje flisene.

Men min græsplæne kan den reddes (der hvor foderbrættet stod) eller skal jeg hen, og hakke den op, og så ny græsplæne?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Bonnichsen Jensen, 6. august 2009 kl. 8.25

Hej Susanne
Bare rolig dette har jeg også prøvet også i et bed hvor jeg havde jordbær som bundække der forsandt de helt. Mit forslag til dig vil være at lade spirrene vokse til de er nemmer at få fat i og så trække dem op. Både mit græs og mine bunddækkende jordbær er kommet fint igen.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda N, 6. august 2009 kl. 9.13

Hej Susanne.

Jeg har også haft en lignende oplevelse. Jeg gik over til at fodre med hampe- og solsikkefrø samt nøddekerner og mejsekugler i net.

Jeg har fået flere fugle i haven og er blevet fri for spirende korn.

Hilsen Linda

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 6. august 2009 kl. 9.53

Du kan lægge vildtfuglefrøene i bradepanden og give dem 15min. ved100 gr. i ovnen, frøene smager ligegodt, men spireevnen er væk.

Mvh. Svend Høst

Nyt svar til emnet »Vildtfuglefrøene spirrer, græsplæne ødelagt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Vildtfuglefrøene spirrer, græsplæne ødelagt

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider