Forum

Ræv i haven

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle, 5. november 2009 kl. 19.18

Hej
her for nogle dage siden fandt vi rasterne af vores kanin ude i haven som var blevet spist. nu har vi set en ræv så vi regner med det er den. Hvad skal man gøre ved den? Vi bor i et villakvarter så vi regnede ikke lige med at finde sådan en her.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 5. november 2009 kl. 19.39

Hej Helle.

Man kan hegne hele haven ind, men ræven kan grave under og den springer temmeligt højt hvis den vil ind. Nogle siger at hjortetaksolie kan ræven ikke lide.

Oppe i søgefeltet her på siden til hø. kan du skrive : En ræv i baghaven. – der måske noget du kan bruge.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Jensen, 5. november 2009 kl. 20.04

Da vi flyttede på landet mente ræven også at vores have var dens!

Den gik endda ind på vores græspæne midt om dagen og tissede.

Det fik dog hurtigt en ende da vi fik hund...

Den kan åbenbart ikke så godt lide den lugt, så nu skider den bare langs vores grund og aldrig mere inde i haven.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 9. november 2009 kl. 22.50

Hvis man er meget plaget af ræven kan man i jagtsæsonen sætte en fælde op og når den er fanget, få en jæger til at skyde den, hvis man altså nænner det. Man må ikke selv aflive den, da det kræver et jagttegn.

Det allerbedst vil være at hegne sine kældedyr ordenlig ind, så man undgår disse besøg af ræven, når den har opdaget at der ikke er noget at komme efter kommer den ikke så tit. Men det kræver også, at man ikke har mad såsom frugter, brød eller andet den kan leve af.

Jeg læste engang en der påstod at man skulle tisse nogle gange tæt ved der, hvor ræven kom og når den kunne lugte at her var en, der dominerende eller lugten af mennesker kom den aldrig igen. Jeg har prøvet det, men fandt aldrig ud af om det virkede, for de fleste ræve er døde af skab her i området. Men om nogle år, når rævene vender tilbage kan jeg sikker få et svar. Man skal dog ikke tisse for meget det samme sted for urin kan ødelægge planterne, da det er meget saltholdigt.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 2. december 2009 kl. 12.39

Ræven er ikke så sky længere og er ved at tilpasse sig et liv tæt på mennesker og det gør også at der er flere og flere der føler sig generede af ræven. Lad være med at fodre ræve selv om det føles spændende og interessant .Man kan fange den i en fælde og det er nemt og ukompliceret. At tisse så meget Søren det kan jeg ikke og hvad vil naboerne ikke tænke hvis både konen og jeg besøgte hæggene ustandseligt i naturligt øjemed. Man kan også skræmme ræven væk på anden måde end ved at blotte sig :)).

Med Venlig Hilsen
Svend Sørensen
www.skadedyrene.dk/butik.htm

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. december 2009 kl. 15.37

Måske skal man så hellere tisse på ræven, så får man jo også jaget den væk med det samme . Så man kan vel godt sige om mit forslag der er tale om at have en ræv bag øret ?

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 3. december 2009 kl. 19.54

Hej Søren
Pas nu på at du ikke bliver anholdt for at lave rævestreger
eller mistænkt for noget seksuelt.

Med Venlig Hilsen
Svend Sørensen
www.elverdan.dk

Nyt svar til emnet »Ræv i haven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Ræv i haven

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider