Forum

Udhulede kokosnødder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Louise Andersen, 21. december 2009 kl. 12.35

Da jeg, grundet en mand i udlandet, selv står for sådan nogle haveting o.s.v., leder jeg efter et sted hvor man kan få lavet sådan nogle udhulede kokosnødder, til at hælde svinefedt og foderblanding i. Da jeg hverken har nedstryger eller noget til at holde kokosnødden fast mens jeg borer.
Hvis der er nogle herinde, som har en meget nem måde at lave sådan et smart fuglefoderhus på, så er jeg lutter øre :)
På forhånd tak.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 22. december 2009 kl. 16.11

Jeg tror ikke at du kan købe dem som tomme skaller, uden fedtstof, nogle steder . Men du kan godt bruge andet til at støbe fedtet i . Både yogurt bæger , engangs-plast-grus eller mælkekartoner, samt andre ting

Hvis du har mulighed for at finde nogle fyrkogler kan de også bruges .

Via dette links står der nogle blandinger og en fremgangs måde til, hvordan det fremstilles :

www.bakker.dk/G_517/Fodring-af-fugle-om-vinteren.htm .

Under tråden fodring af vinterens fugle , står der at man kan fodre med kokos nøden i . Så du behøver ikke at kæmpe med at få nødden ud først .

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. december 2009 kl. 12.30

Prøv også at kigge på Vivaras hjemmeside , som har rigtig mange ting til haven og til fodring af fugle, egern mv. Måske ligger de inde med ting du kan bruge .

Du finder dem her : www.vivara.dk/home

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise Andersen, 23. december 2009 kl. 15.31

tak for svarene og de gode ideer, jeg vil prøve at kigge på de hjemmesider.

Nyt svar til emnet »Udhulede kokosnødder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Udhulede kokosnødder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider