Forum

Rådyr i haven

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Marie Krall, 6. januar 2010 kl. 21.41

Købte mars 2009 kolonihavehus tæt ved stor sø og naturskønne omgivelser. Her er rigtig dejligt, meen, vi er meget plaget af rådyr der spiser vores afgrøder. Jeg deler gerne ud af mine grøntsager, men her handler det om overspisning af alt, hvad vi planter. En af "trafikvejene" fra rådyrenes opholdssted til søområdet er gennem min have. Jeg har læst mig til, hvilke grøntsager og blomster de ikke kan lide, og vil tilplante en skrænt bag mit hus med disse, samt gøre det samme i køkkenhaven. Jeg kan ikke sætte dyrehegn op, men kan der også være andre muligheder for at "afskrække" dyrene?
Lone

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 7. januar 2010 kl. 15.20

Hej Lone

Vi har tidligere haft det oppe og vende , så desværre er du ikke den eneste. der plages af dem . Det findes noget på marked , som bl.a juletræs avler - benytter , men desværre er det ikke godkendt til økologisk brug . Her kan du kontakte www.skovudstyr.dk og få en nærmere forklaring . Jeg kender ikke til midlet og kan derfor ikke udtale mig om effekten .

Der findes også andre råd såsom at sætte totter af menneske-hår , at sprøjte med dyreblod eller hjortetaks olie (som skulle lugte forskrækkeligt .) samt andre husråd .

Prøv lige og læse denne artikel www.havenyt.dk/aaret_rundt/karnas_have/2008/september/175.html og går du hel ned på siden under "kommentar til denne artikel" er der sikkert nogle husråd du kan bruge .

Nyt svar til emnet »Rådyr i haven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Rådyr i haven

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider