Forum

Hanegal

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Lundgaard, 5. februar 2010 kl. 15.29

Hej
Hvordan kan det være at haner galer om natten? Vi har ikke lys i hønsehuset om natten.
Jeg ved ikke om vores nabo, som også har høns og hane har lys i deres hønsehus hele natten, og om det så er derfor vores hane "svarer"

mvh
Kirsten

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. februar 2010 kl. 16.05

Hej Kirsten -

vores haner galer også en gang i mellem om natten - jeg tror bare, at de nogen gange lige vågner lidt og falder i søvn igen...

Siger du, at din nabo har lys i hønsehuset hele natten? Det er da synd for hønsene - de har da brug for en hvileperiode i mørke!

mvh
Anja

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 14. februar 2010 kl. 11.34

Det er da helt naturligt at en sådant hane kan finde på at gale, da den jo følger sin naturlige indstilling. Det er der vist intet mærkeligt i, og så længe der jo da er æg at hente morgnen efter, ja da er alt jo da i sin skønneste roden.

Mvh Eivin (^_^)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 14. februar 2010 kl. 13.29

I hele efteråret havde mine høns været delvis indaktive . Fire af dem var blevet skruk og kun en lagde æg .

I julen var de alle holdt op med at lægge æg . Men i midten af januar ,startede æglægningen igen og de æg , som blev lagt sprang i frosten og måtte kasseres. Men så skete det, at den høne , der lagde æg i efteråret selv var blevet skruk og nu lægger på de andres æg og holder dem varme . Jeg har ca 2 øg i gennemsnit om dagen (ud af 5 høns) og det passer os fint .

Nyt svar til emnet »Hanegal«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Hanegal

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider