Forum

Muskosand

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Troels K., 16. marts 2010 kl. 15.18

Hej alle.
jeg har været så heldig at få en muskosand af nogle venner. Den går pt i min have og hygger sig, men jeg er i tvivl om hvad jeg skal fodre den med.

Jeg ved den spiser skovsnegle men de er jo ikke til at finde lige nu. Så derfor giver jeg den brød og havregryn i vand. Men hvad skal den ellers have?

På forhånd tak.

Hilsen Troels

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads Jørgensen, 16. marts 2010 kl. 17.31

Et lille hus.
Konstant adgang til rent vand.
Foder, som kan bestå af kogte kartofler, korn (byg, hvede, majs og havre, knust eller valset) og et protein tilskud (hønsepiller eller sojaskrå).
Så er det ikke dumt at have to af dem evt en han og to hunner.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads Jørgensen, 16. marts 2010 kl. 17.34

Jeg glemte lige at den skal have adgang til småsten/kråseflint.
Da den går ude skulle den have adgang til det men ellers kan man have en lille bunke småsten i en skål ved siden af fodret.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 17. marts 2010 kl. 11.45

Jeg ville nok også vælge at købe speciel andefoder til dem . Hvis de gør på samme måde som mine høns, vil de de lidt af hver og på den måde får det de skal bruge .

Jeg ville ikke selv fodre dem med havregryn og brød . Det vil de kun blive fede og fejl ernæret af på længere sigt . Det ville også være syndt og de kan også risikere at du ikke får befrugtet æg og senere ællinger
DLG har nogle blandinger som du kan an(d)vende .http://www.dlg.dk/Foder/Fjerkrae/%C3%86nder+og+g%C3%A6s.htm . Det er muligt at du lige skal ringe nogle dage i forvejen , da det ikke er en lagervarer .

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 17. marts 2010 kl. 11.51

Jeg ville nok vælge at købe speciel andefoder til dem . Hvis de gør på samme måde som mine høns, vil de tage lidt af hver og på den måde får det de skal bruge .Men som Mads nævner skal de også have adgang til ren vand og småsten til kræsen

Jeg ville ikke selv fodre dem med havregryn og brød .
Det vil de kun blive fede og fejl ernæret af, på længere sigt . Det ville også være syndt og du kan også risikere at du ikke får befrugtet æg og senere ællinger, hvis de har mangelsymptomer .

DLG har nogle blandinger som du kan an(d)vende
www.dlg.dk/Foder/Fjerkrae/%C3%86nder+og+g%C3%A6s.htm
Det er muligt at du lige skal ringe nogle dage i forvejen , da det ikke er sikkert at det er en lagervarer .

Nyt svar til emnet »Muskosand«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Muskosand

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider