Forum

Kan man høre dræbersneglen?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 3. juni 2010 kl. 17.59

Når alt er stille, synes jeg, jeg kan høre små "klik", når jeg begynder at lede, finder jeg en dræbersnegl - ikke de små men de store. Kan det være rigtigt eller har jeg fået snegle på hjernen?
Vi har mange af slagsen så selvfølgelig kan et argument være at jeg nok ville finde een uanset hvor jeg leder. Det holder bare ikke stik.
Er der nogle af jer, der har gjort lignende erfaringer?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 4. juni 2010 kl. 10.13

Kan du vinke til en kronhjort , fløjte til en stær og snakke med en dræbersneg så har du fundet ud af det.......nå spøg til side. Det kan godt være rigtigt !

Snegle har en raspetunge en såkaldt radula og selv om jeg (som er lidt oppe i årene) ikke kan høre så godt og ikke har fået min nattesøvn forstyrret af larmen fra dræbersneglen , vil jeg dog ikke udelukke at det kan høres, når sneglen spiser eller river fødeemner itu for indtagelse desuden påståes det at sneglen udsender " sydende lyde"

www.skovognatur.dk/Kontakt/Brevkassen/VisSpm.htm?ItemId=a885e300-998a-4d41-ba0a-bc055db09837

Med Venlig Hilsen
Svend Sørensen
www.skadedyrene.dk

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 5. juni 2010 kl. 17.39

Tak for svaret, så kan jeg trøste mig med, at jeg måske ikke er gået helt gak-gak.
Jeg opdagede det faktisk sidste sommer, men har ikke sagt det til nogen!!!

Nyt svar til emnet »Kan man høre dræbersneglen?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Kan man høre dræbersneglen?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider