Forum

Jordbier/hvepse i plantestensmur

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ib F., 12. august 2010 kl. 16.18

I en ca. 75 cm høj plantestensmur af knækfliser, har jeg et bo. En lodret fuge (studsfuge) mellem 2 fliser giver insekterne adgang til boet inde bag ved fliserne. Hvordan får jeg bedst fjernet de uønskede insekter, uden at planstensmuren skal nedtages og efterfølgende genopbygges?
Ib Aug 2010

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 12. august 2010 kl. 18.58

Hej Ib.

Om 1-1½ måned er det overstået for i år. Det er helt tilfældigt om der kommer bo det samme sted næste år. I nov-dec kan du komme en klat mørtel i den studsfuge. Du lukker ikke nogen inde. De er væk, og så er det ikke tiltrækkende til foråret.

Mvh. Hans

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 13. august 2010 kl. 9.25

- du kunne jo også lade dem være i fred - de er jo også en del af økosystemet og så vidt jeg ved er de også gode bestøvere - man behøver jo ikke at udrydde alt hvad der rører sig - hilsen fra mogens m.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ib F., 13. august 2010 kl. 13.09

Hej til Hans P. og Mogens M. Tak for jeres respektive indlæg. I nov-dec vil jeg udfylde den aktuelle og nabo studsfuge/-r ne. Så skulle mit indgangsparti gerne være fri for "logerende" i 2011.
Mvh. Ib

Nyt svar til emnet »Jordbier/hvepse i plantestensmur«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Jordbier/hvepse i plantestensmur

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider