Forum

Solsorte-grisseri

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Orla, 10. december 2003 kl. 14.37

Er der nogen af jer, der har et godt råd til at undgå, at solsortene sidder på vores fortrappe (uglaserede klinker) og afleverer deres klatter. Der kan hurtigt være 10–20 klatter.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 11. december 2003 kl. 6.50

Jeg vil mene, at øvelsen må være at få solsortene til at klatte på et andet sted end på fortrappens klinker.

For det er både sikkert og vist, at solsorte og alle andre levende væsener klatter, når naturen kræver sin ret.

Min erfaring siger mig, at der er en nøje sammenhæng mellem indtag og udladning.

Derfor: Anbringes et til stadighed velassorteret foderbræt i behørig afstand fra trappen,skulle der være en god chance for, at solsortene har klattet af, inden de nærmer sig trappen.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sally Christiansen, 19. februar 2006 kl. 10.54

Affald fra fodring af fugle

Er der nogen der har et godt råd til at komme af med alle de skaller man får når man fodre fugle hele vinteren. Det er jo en ordentlig omgang at samle det hele sammen i poser og køre det på genbrugspladsen

med venlig hilsen

Sally Christiansen

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 20. februar 2006 kl. 11.15

Hej Sally
Det er fint til jordforbedring under buske og træer, så det skal du ikke køre bort. Det inderholder også lidt næring fra fugleklatterne, og der kan i tilgift dukke sjove nye planter op rundt omkring.

Hilsen Anne Marie

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 23. februar 2006 kl. 11.06

Hvor ville jeg gerne have Jeres problemer med fugle, men min nabo(er) har kat(te), så jeg har ingen fugle til mine foder- og fuglekasser. Selv jordbærene – og alle de andre bær kan jeg bare have for mig selv. Vore gamle, tæt beliggende haver og beplantede haver er besat af alskens insekter i store mængder. håp

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilsen Og P Petersson, 23. februar 2006 kl. 11.20

Hans Åge

Tænkte lige på om du ikke gider passe min kat her til sommer

Så skal jeg nok hjælpe dig med at plukke dine jordbær

Hii bare humor

mvh pp

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 23. februar 2006 kl. 19.47

P(?) Petersson.

Rent ud sagt er jeg træt af at bærerne er i jordhøjde. Men kan du plukke dem så hurtig som jeg fortærer dem er vi i jordhøjde og et godt tilbud fra dig – husmor. Du glemte forøvrigt sèt, eller er det husmår? Forøvrigt gider jeg ikke mere se vildfarende katte. håp

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 28. november 2008 kl. 14.48

Her på min stille men hyggelige vej i Bogense er vi gode til at hjælpe hinanden, både med at passe dyr og med at plukke bær, skulle det blive nødvendigt.

Mvh Eivin

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne, 16. maj 2009 kl. 11.40

Det er godt nok et oldgammelt indlæg, men nu var der igen et postulat om at (naboens) katte holder fugle væk fra haverne!

Vrøvl!

Jeg har 3 katte, og en hund, – og der er masser af fugle i haven, også ynglende.

Hvis "dine" fugle har gode nok forhold, – foder, gemmesteder, ynglesteder, – så skal de nok overleve at kattene tager en lille snack i ny og næ.

Nyt svar til emnet »Solsorte-grisseri«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Solsorte-grisseri

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider