Forum

Ananas

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne Gregersen, 7. april 2004 kl. 22.30

Kan man få toppen af en ananas til at gro? Hvis man kan, hvordan?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annie, 21. marts 2005 kl. 16.24

Det kan man godt ja...jeg kan ikke helt huske hvordan jeg gjorde, men mener at jeg havde den til at stå i vand lidt...det sjove ved ananas er at den faktisk også skal vandes i toppen fordi der er en lille vandfanger deri der opfanger regnvand i naturen...så den skal både vandes i bunden (ikke for meget) og lidt mere i toppen...håber du kan bruge mit svar til noget...held og lykke med det

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria Nielsen, 11. september 2005 kl. 17.27

Faktisk tager man toppen af ananasen og skærer alt frugtkødet fra, derefter stiller man det stykke af stokken man har ladet sidde i vand i et par måneder i en solbeskinnet vindueskarm. Når ananasen har dannet nogle 5–10cm rødder er den klar til at blive pottet ud. en ting man skal sørge for er dog at vande den med enten regnvand eller vand man har kogt da ananasen ikke kan bruge kalken i det danske postevand. og det er rigtigt at man skal vande ananasen i rosetten som bladene danner, en god ide er også at købe en forstøver til at forstøve bladene med da planten optager en del vand gennem bladene. :D

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Glenn, 23. oktober 2005 kl. 16.07

Hej alle

Nu har jeg forsøgt dette med ananasen, men synes egentlig bare at bladene tørrer fuldstændig ud – kan man forvente det?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 18. november 2005 kl. 17.21

Hejsa,

Hvis ellers man finder en ananas med en pæn grøn top, er temmelig let at få den til at gro. I korte træk vrider man bare toppen af, trækker de nederste blade forsigtigt af og planter toppen.

Se evt. en nærmere beskrivelse her: www.gourmethaven.dk/artikel/vis.php?id=107

Nyt svar til emnet »Ananas«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Ananas

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider