Forum

Udplantning af græskar

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jesper, 25. april 2004 kl. 15.52

Hej

Jeg har nogle græskar i potter. Der er kommet op, og bladene er begyndt at folde sig ud. Spørgsmål er hvornår jeg skal udplante dem. Skal bladene have en bestemt for eller størrelse for planterne er klar til at komme ud. Jeg vil gerne give dem optimale vækstvilkår.

Jeg er bange for at stilken bliver for lang, da planten jo gerne vil opad for at få noget lys.

Hvis du har forstand på/ erfaring med dette vil jeg meget gerne høre dit råd.

Mange forårshilsner
Jesper, Hasselager

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben, 25. april 2004 kl. 19.44

VENT VENT- frostvejr om natten slår dem ihjel og meget koldt vejr giver dårlige trivsel. Alt efter hvor du bor ville jeg plante ud et sted mellem midten af maj og juni- når du planter ud vælg gerne en lun periode- og dæk med fiberdug- så de ikke bliver skoldet!

Giv dem nu mindre varme og mere lys- så skulle de ikke blive for lange- men det er normalt ikke et problem med græskar -da de jo altid vil være lange.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carsten Rud, 27. april 2004 kl. 14.26

Hej

hvis du dækker af med fiberdug kan du godt udplante dem – det har jeg gjort med courgetter de sidste år med stort held

Nyt svar til emnet »Udplantning af græskar«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Udplantning af græskar

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider