Forum

Buksbomhække

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: A, 11. maj 2004 kl. 22.03

Jeg er ret vild med buksbomhække, men er lidt i tvivl om hvor tæt stiklingerne skal sættes. Er der nogen som ved dette?

Tak for hjælpen, fra Anette

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Larsen, 12. maj 2004 kl. 1.08

Hej Anette.

Prøv at søge under ordet: Buskbom,her oppe i højre hjørne.Du finder fire spørgsmål/svar.

Fra du sætter de små stiklinger,-og til de bliver til noget,kan der godt gå et års tid.Sæt dem i en kasse som beskrevet i svaret med krydderurter omkranset af en buskbomhæk.

Venligst Grete.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A, 12. maj 2004 kl. 21.54

Hej Grete.

Jamen det har jeg skam gjort – søgt under buksbom altså, det blev jeg bare ikke klogere af. Jeg vil glemme at vande stiklingerne hvis jeg bare sætter dem i en kasse/potte, så derfor har jeg valgt at sætte dem direkte i jorden, men jeg ved bare ikke hvor tæt jeg skal sætte dem. Og det står der altså intet om...

H fra Anette

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 11. september 2005 kl. 14.32

Hej Anette
Ingen betydning hvor tæt du sætter dem, normalt når vi har pladsproblemer kan vi finde på at sætte flere i hvert hul og hullerne står med 4½ cm afstand på hver led.Så de kan stå tæt – de skal bare omplantes når du synes de står for tæt.

Endelig udplantning med 20 cm mellemrum vil jeg synes er fint ved sorterne Buxus Arborescens og Buxus Faulkner

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ebbe Feveile, 5. oktober 2007 kl. 14.02

Hvad tid på året er bedst at klippe buskbomhække? Hvis jeg klipper nu i oktober, hvad så? Er det for sent på året?

Venter spændt på et godt råd.

m.v.h.

Ebbe Feveile

Nyt svar til emnet »Buksbomhække«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Buksbomhække

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider