Forum

Stikkelsbær

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karin Andersson, 20. maj 2004 kl. 15.35

Hej. Jeg har et næsten nyt (2 år) stikkelsbærtræ. Det har fået et jordskud. Så er det jeg ville høre om jeg kan få det til at blive til noget. Jeg har et spørgsmål til, hvad gør man ved ferskensyge? (bladene krøller)

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Andersson, 25. maj 2004 kl. 12.38

Hej det er mig igen. Det lader ikke til der er nogen som ved noget om mine spørgsmål, så nu vil jeg prøve om der evt. er små rødder under stikkelsbærtræet. Er der det, prøver jeg at plante det. Måske er jeg heldig. venlig hilsen Karin

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liv Følling, 4. juni 2004 kl. 20.19

Stikkelsbær–
jeg overtok gammel have med gammel rød stikkelsbærbusk som måtte flyttes. Selvsagt ble roten veldig skadet, første året kom et par små tynne skudd 15–20 cm opp! så kom flere, og nå 5–6 år etter er den full høyde, men litt til siden for der den ble satt ned. Altså, flere skudd fra nye røtter til dien. Så plant ditt skudd fra roten! Min var grønn de første årene, trodde det kunne være en podet sort likevel selv om den var svært gammel, men nå er den begynt å bli rød igjen. Noen kommentarer til det? Jordegenskaper/alder/eller hva?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Jacobsen, 18. august 2004 kl. 11.33

Jeg har et ferskentræ, som hvert år har givet utroligt flot, men i år krøller bladene sammen og visner. Selvom der vokser frugter på, det er kun det yderste stykke af grenene, som angribes.

Hvad gør jeg ved det?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 11. september 2005 kl. 14.28

Hej Karin – bedre sent end aldrig.

Rodskud hos stikkelsbær, forudsat det er en busk med grene nede ved jorden – er rodægte og det bliver bare til en ny plante, hvis du har tid at vente.

Ferskenbladsyge er noget skidt – bedst at rive bladene af – og brænde dem. Det er kulde der er med til at give problemerne – og bliver det ved, dør planten.

Normalt vil en fersken sætte nye blade, hvis du piller de syge af, men du er så en måned bagud i forhold til hvad du kunne have været. Måske bor du for koldt til fersken, hvis det bliver ved.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Lise Persson, 2. september 2007 kl. 19.39

Jeg har en stikkelsbærbusk jeg gerne vil flytte, met spørgsmål er om jeg skal skære den tilbage først, eller kan den bare graves op og flyttes som den er

Nyt svar til emnet »Stikkelsbær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Stikkelsbær

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider