Forum

Gen plantning er eksiserende valnøddetræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Johansen, 28. april 2013 kl. 11.47

Hej! Mine forældre er ved at flytte fra mit barndoms hjem hvor vi i sin tid plantede et valnødde træ som har stor affektion værdi for mig og jeg vil gerne have et minde om træets betydning med mig videre. Mit spørgsmål er så:
kan man bare skære en gren af og plante den i en urtepotte? eller er det mere besværligt?

Jeg har ikke særligt grønne fingre så hvis du har en anden idé om hvordan jeg kan løse mit problem så kom med den! :)

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 28. april 2013 kl. 12.36

Du kan sikkert pode en gren fra v.n. træet på et nyt lille v.n. træ , men det er nok for sent i år , hvis du har nogle nødder liggende fra træet så kan du så dem i urtepotte , de spirer velvilligt.........

Peter A.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 28. april 2013 kl. 12.57

Hej Søren Johansen

Hvis du nu ikke har nødder liggende og stadigvæk gerne vil gøre forsøg med formering ved podning, så prøv at kontakte Danmarks valnøddekender Lars Westergaard.
Måske kan hans specialviden hjælpe dig til en løsning.

Og hvis P. Autumnus har ret i, at det nok er for sent på året at gøre forsøget med podning kan stiklingerformering muligvis være et forsøg værd - men det kan Lars vejlede dig mere præcist om.

Lars kan kontaktes på den mail-adresse, der fremgår af hans planteskoles hjemmeside: lars@westergaards.dk

Jeg håber du får held med at hente minderne med dig fremad !

Med venlig hilsen fra
Lone

Nyt svar til emnet »Gen plantning er eksiserende valnøddetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Gen plantning er eksiserende valnøddetræ

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider