Forum

Roser i krukker

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Sørensen, 3. juni 2004 kl. 13.09

Hej.

Jeg startede sidste år med at dyrke stauder i mine sommerblomstkrukker – det virker ganske godt.

Nu kunne jeg imidlertid godt tænke mig at prøve at dyrke roser i potter – det synes jeg bare aldrig, jeg har set nogen steder.

Er der nogen, der har erfaring med det?

Mange venlige hilsner

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Turid Svenninggaard, 22. juni 2004 kl. 21.38

Claus Dalby har i sin bog "Krukker i haven" skrevet lidt om roser i krukker. Desværre har han ikke nævnt hvor kuldefølsomme roserne er i krukkerne om vinteren. Er det mon nødvendigt at opbevare krukken inde?

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen, 24. juni 2004 kl. 17.35

Hej Kirsten

Jeg har i år plantet 2 roser i krukker, – og blev forvisset om at de sagtens kunne klare sig... men til vinter må du enten tage dem ind eller give dem en dyne om krukken af en slags.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margrethe Juul, 20. september 2004 kl. 23.20

Roser i potter går fint, blot skal man huske, at potterne skal ha en ordentlig størrelse og at der skal vandes meget, roser må ikke tørre ud! Ikke alle sorter er lige egnede. De små 20 kr.s roser fra supermarkedet kan også fint bruges og overvintres. Ellers kan jeg kan anbefale Amber Queen, en smuk gul buketrose med fin duft. Blomstrer til stadighed fra sidst i juni til frosten kommer. Jeg sætter mine potteroser i drivhuset vinteren over, vander lidt engang imellem (hvis dørene ikke er frosset fast).

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 21. september 2004 kl. 9.27

Jeg har roser i potter hvert år,men når vinteren nærmer sig,tager jeg rosen op af potten og graver den ned i urtehaven vinteren over.Rødderne må ikke fryse.Kan du ikke grave den ned kan den måske dækkes med vintermåtter.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Guldhammer, 10. maj 2009 kl. 20.12

Er der nogle der har erfaring med roser i potter på altan med vinduer?

jeg har i morsdags gave, af min datter, fået foræret en rose i en potte. Rosen hedder "dark lady" og er en engelsk rose. Den er meget smuk og dufter dejligt og jeg vil blive meget ærgerlig, hvis jeg ikke kan holde den i live.

Ville være glad hvis én af jer kan give mig et godt råd med på vejen.

Nyt svar til emnet »Roser i krukker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Roser i krukker

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider