Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. september 2013 kl. 22.42
Hej
Desværre blev dette emne bragt på bane i en helt anden tråd og jeg kan desværre ikke finde den.
Jeg vil gerne spørge ???? hvordan det gik med stiklinger taget i foråret af nævnte hortensiaer.
Med venlig hilsen
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. september 2013 kl. 22.45
Billedet viser mine stiklinger fra foråret, da jeg klippede de "gamle" planter tilbage og bare stak de afklippede grene ned i en spand/potte og sørgede for god vanding fra bunden. De havde slået rod i løbet af et par uger - og står allerede nu med fine blomster - den 3. august.
Ingeborg
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 16. september 2013 kl. 6.52
Hej Ingeborg - det er da fantastisk. Det vil jeg også prøve. Jeg har overvejet at dele min - ikke så meget fordi den er stor, fordi det kan jeg godt lide - men fordi jeg gerne vil have flere af dem. Så det er da bare sådan, jeg skal gøre. Gad vide, om man kan gøre det nu?
Men det var vel grønne skud, du satte i potten, ikke?
Elsebeth
Skrevet af: Mogens; E., 16. september 2013 kl. 16.52
Hejsa Ingeborg.
Jeg fulgte dit råd og startede med 3 stiklinger af Limelight, hvoraf den ene overlevede i bedste velgående. Den er plantet ud i parken og er nu ca. 40 cm. høj. Jeg har lige investeret i en stor Hydrangea Phantom med kæmpe hvide blomster som er ved at blive lyserøde nu . Til foråret skal der laves mange stiklinger af den.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. april 2019 kl. 16.43
Er der andre, der har prøvet?
Ingeborg
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 25. april 2019 kl. 21.01
Hvordan tror du ellers man laver så billige hortensia.Vi laver hundredevis på den måde.
Anne Marie
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. april 2019 kl. 22.28
Hej Anne Marie.
Godt at vide. På vores egn er Hortensiaer slet ikke så billige. Omkring 100 kr og derover for en plante med 3-5 blomster og så er de vist til stue eller terassekrukker.
Held og lykke med de mange hundrede.
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. april 2019 kl. 22.45
Med udgangspunkt i dette link er der nok ikke mange der prøver at stiklingeformere hortensia, selvom det er ganske nemt, også her om foråret.
www.havenyt.dk/spoergsmaal/froe_og_formering/16750.html
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hydrangea Annabelle – og Limelight