Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. februar 2014 kl. 21.34
Mine pelargonier har overvintret i garagen og er godt i gang med blege skud. De står tæt sammen i en altankasse i vores garage. Når tiden er inde skal de enkeltvis i nye potter med blomsterjord og eventuelt klippes lidt tilbage igen. Derefter har jeg planer om at sætte dem i vinduet i vores værksted. vinduet vender mod syd. Er det for tidligt at plante om nu?
Mange hilsner
Ingeborg
Skrevet af: Søren S Duun, 25. februar 2014 kl. 22.41
Ja, jeg ville vente lidt endnu. Vi kan godt få kolde dage selvom meteorologerne lover noget andet . Vi er kun i februar . Jeg kan godt forstå at det kribler i fingrene.......
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. februar 2014 kl. 0.26
Hej Søren Duun
Værkstedet er ca. 18 grader varmt - vores varmeveksler og rør fra fjernvarme står her. Det er mere om de kan få lys nok på denne årstid - eller måske endda for meget, når vinduet vender mod syd ?
Mange hilsner
Ingeborg
Skrevet af: ’Trine Petersen, 26. februar 2014 kl. 8.41
Hvis de er begyndt at skyde ville jeg ikke tøve med at få dem i potter og sat i værkstedet.
Jo mere lys jo bedre - der skal være harmoni mellem temperatur og lys, men lige netop pelargonier kan godt klare det selv om temperaturen er lidt høj i forhold til lyset.
Jeg overvintrer en stor del af mine i vindueskarmene og de bliver lidt ranglede. Men netop på denne årstid begynder de at skyde igen fordi lyset vender tilbage og jeg begynder at gøde dem en lille smule. Om en uges tid klipper jeg dem ned og laver stiklinger af afklippet.
mvh
Trine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > For tidligt at »genstarte« pelargonier?