Forum

Tagetes Vanilla og andre sommerblomster

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 10. april 2014 kl. 18.47

Hej
Jeg har endnu ikke sået sommerblomster, fordi de har en tendens til at blive ranglede, hvis de skal stå indenfor alt for mange uger. Jeg synes ikke at jeg vinder noget ved at så tidligere. Dog er jeg kommet lidt i tvivl. Først i maj tager jeg på en uges ferie - og så må de små planter klare sig selv en lille uges tid. Bør jeg vente med at så til jeg kommer hjem - eller kan jeg få planterne til at overleve uden "kærlighed og kildevand" ved at placere dem køligt og skyggefuldt og med vand til fordampning i underskålene? Det drejer sig navlig om Tagetes Vanilla F 1, som jeg altid har stor succes med.
Med havehilsner
Ingeborg

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 10. april 2014 kl. 20.36

Mine tagetes stod hele sidste tørre sommer uden meget vand. Så jeg tror, de vil kunne klare det. Men så skal de nok have nogle ordentlige rødder, ikke små sarte kimplanter.

Nyt svar til emnet »Tagetes Vanilla og andre sommerblomster«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Tagetes Vanilla og andre sommerblomster

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider