Skrevet af: Tine Horsum, 17. april 2014 kl. 9.20
Har lige sået lidt forskelligt i krukker (dild/persille mm)- og hvis det ikke kommer- er frøene for gamle-
Men har også udplantet timian og oregano (fra Netto)- det er rørende billigt! Planterne kostede en 20 kr.
God Påske!
Mvh
Tine

Skrevet af: Tine Horsum, 17. april 2014 kl. 9.28
I den største af de blå- er der en rødbroget mynte. Den skulle gro ret ustyrligt. 2 stiklinger er plantet ud i haven.
Mvh
Tine
Skrevet af: K. Langgaard, 17. april 2014 kl. 10.14
Hej Tine. Ja mynte gror meget. Hvis du vil styre det i haven, kan det være en løsning at grave den i en jorden i en bundløs potte, så er der en smule samling på den. Men måske vil du gerne have at den breder sig. God påske. Venlig hilsen K
Skrevet af: Anonym bruger, 17. april 2014 kl. 12.56
Hej Tine
Din overskrift med TING i krukker fik mig til at åbne din tråd. Men jeg havde nu ikke forventet at du kalder planter for ting. Iøvrigt kunne jeg tænke mig at høre lidt om andres erfaringer med køb af planter alle andre steder end plantecentre og skoler. Jeg så nogle Ostara jordbærplanter i plastikposer hos Aldi - og dem ville jeg aldrig købe. Men måske kan sådanne slatne planter i plastikposer komme sig?
Med venlig hilsen
Ingeborg
Skrevet af: Freya Grossmann, 17. april 2014 kl. 22.05
Jeg købte ostara-jordbær i aldi sidste år. De smager skønt, de er vokset pænt. Ingen problemer med dem... Men var uheldig med Nettos blisterpakninger. De kommer dårligt, såjorden er elendig og det der var angivet som flox viste sig at være margueritter...
Skrevet af: Anja Egeriis, 18. april 2014 kl. 9.06
Lidl sælger pæne Ostara lige nu, har jeg set.
Det er lidt generelt for discountforretningerne, at man skal sørge for at købe planterne, lige når de har fået dem hjem, for de bliver nærmest ikke vandet og passer derefter...
Skrevet af: Anonym bruger, 18. april 2014 kl. 10.27
Tak Anja
Jeg har dog investeret 90 kr i 6 Ostara Planter i potter.
@Tine
Jeg regner ikke med at du vil lade dine "ting i krukker" stå på et vindomsust hjørne som på billedet. Det er der ikke mange planter der kan klare.
Ingeborg

Skrevet af: Tine Horsum, 28. april 2014 kl. 18.29
Hjørnet er godt nok mod øst og syd. Pt blæser det mere fra de andre hjørner?
Min pære mod syd (med vestenvind)- blomstrer godt nok lidt senere end den anden, mod syd (med østenvind).
Planterne fra Netto har sagt "juhuue!"- og stortrives. De dufter også dejligt. Jeg kan ikke døje rosmarin,, den havde de også.
Jordbær: Dem åd rådyrene og rykkede op. Så deet! Jordbærplanter dutter ikke.
Jeg forstår ikke, at jeg ikke må kalde ting i potter for: Ting? Hvad skal de så hedde da?
"Planter af forskellig slags, der muligligvis vil go eller ej- ikrukker?!"
Jeg er godt klar over det er levende ting (planter)- men sætningen bliver længere- og mere besværlig.
Mvh
Tine- med krukketingester
Skrevet af: Anonym bruger, 28. april 2014 kl. 19.17
Hej Tine
Du må gerne kalde planter for ting når du har lyst til det. Bare du husker på at ting er døde ting - så måske hævner planterne sig en skønne dag :-)
Ingeborg
Skrevet af: Freya Grossmann, 28. april 2014 kl. 20.31
"Slags" kan bruges...
Planter af forskellig slags...
Skrevet af: Anja Egeriis, 28. april 2014 kl. 21.20
De stakkels små, hjulbenede fluer...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Ting i krukker