Skrevet af: Henry Gregersen, 23. maj 2014 kl. 7.35
Jeg byttede frø med en dame i vinters, og fik bl.a. nogle frø fra Mimosa Pudica og har fået en lille plante til at gro, jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan den skal passes, håber der er en der kan rådgive om det ?
Skrevet af: Lone Brems, 23. maj 2014 kl. 8.18
Hej Henry Gregersen
En spændende sæsonplante at have - den overvintrer ikke, men kan bære mange frø, sådan som du jo selv har haft glæde af.
Mimosa Pudics tåler ikke udtørring. I naturen sikrer den sig vandforsyning ved at have en meget dybtgående rod, men i vindueskarmen er det gartnerens ansvar ;-) at sørge for vandforsyningen. En dyb potte kan være en hjælp og den trives bedre i plastpotte end i lerpotte.
Den er tolerant med gødningstilførsel, kan klare sig nogen uger med regnvand og vil gerne have en porøs jord.
Planten bliver ikke så høj - den største jeg har haft var ca 50 cm - men den breder sig ud til siderne og kan komme til at fylde en del.
Venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Lis P., 23. maj 2014 kl. 8.24
stil den lyst uden direkte sol
vand jorden godt igennem ved hver vanding, lad den tørre inen næste vanding, placeres ved stuetemp. den tåler ikke komme under 18 grader, skal have gødning i vækstsæsonen,
Skrevet af: Henry Gregersen, 23. maj 2014 kl. 9.43
Mange tak, Jeg har den i drivhuset nu, men den vokser næsten ikke, mon det er for varmt om dagen ?
Skrevet af: Lis P., 23. maj 2014 kl. 10.48
det kan nemt ske, den skal gødes nu 1 gang om ugen, du kan altså godt overvinter den, det har jeg gjort i flere år, den skal bare stå lyst og ved ca 20 grader
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Mimosa Pudica!