Skrevet af: Tina Kristiansen, 1. juni 2014 kl. 22.18
Jeg er igang med at planlægge hvilke frugttræer jeg skal plante til efteråret. Jeg kunne godt tænke mig et Clara Friis pæretræ, men så skal jeg vel have et andet træ der kan bestøve denne (jeg har aldrig prøvet at pode, så det er ikke en mulighed) jeg bryder mig ikke om bløde pærer, er der nogen der har en god ide? Jeg har kigget lidt på sorten carola, men har aldrig smagt den.
Tak for hjælpen ;)
Skrevet af: Søren S Duun, 1. juni 2014 kl. 23.09
Hvis du skal smage frugten så må du en tur på pometet til efteråret
Det er nok her at du kan få svar på alle dine spørgsmål .
Det er i øvrigt lærerigt og underholdende .
Skrevet af: Tina Kristiansen, 1. juni 2014 kl. 23.15
Pometet...? Det tror jeg ikke lige jeg kender ;)
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 1. juni 2014 kl. 23.22
Skrevet af: Søren S Duun, 1. juni 2014 kl. 23.29
Ok, det høre under staten og er et af sted hvor man har indsamlet en masse sorter af æbler,pære, og en masse andet frugt. En gang om året er der åbent hus og så kan man komme ud og se en masse spændende ting, købe æbler få artsbestemt sit æble og høre forskellige foredrag .
Og så koster det ikke noget . Pometet ligger i Tåstrup .
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 2. juni 2014 kl. 8.30
conference er en god bestøver til clara friis
Skrevet af: Tina Kristiansen, 2. juni 2014 kl. 8.39
Søren, det lyder spændende ;) bor desværre det længste ovre i vestjylland man næsten kan komme, men ved du hvilken dag det er?
Kristian, super, fin oversigt - så kan jeg lige prøve at læse lidt mere!
Mogens, jeg har godt tænkt på conference, men bliver den ikke hurtigt blød? -eller husker jeg galt?
Skrevet af: Boi Jensen, 2. juni 2014 kl. 9.06
Hej Tina og Søren m.v.
Der er ingen pærer på Pometet længere, så den mulighed er p.t. ikke mulig. De blev ramt af en sygdom flyttet af insekter fra tjørn, som der er masser af i området.
Conference, Concorde, Hardy, Josefine de Malines, Herrepære, Coloree de Juillet og Pierre Corneille er gode bestøvere, og blødheden på pærerne har meget at gøre med hvor modne de er, så det er bare med at spise inden de bliver overmodne.
www.de-gamle-sorter.dk
Skrevet af: Tina Kristiansen, 2. juni 2014 kl. 15.17
Nå, det var da en skam :(
Jeg tror jeg forsøger mig med conference så :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Bestøver til Clara Friis