Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 7. juni 2014 kl. 6.49
Hvis du har brug for en billig undervandingsbakke, og du kan undvære at der står et fint designernavn på den, så kan du købe en "Skobakke" i de fleste byggemarkeder for ikke ret meget (18,50 hos Landmandens Paradis)
Et gammelt badehåndklæde, eller et spejdertæppe/hundetæppe suger godt, og er fint som undervandingsmåtte i bakken.
Skrevet af: Tom Andersen, 7. juni 2014 kl. 7.39
Skobakker / smudsbakker, som Gert nævner, er ganske rigtigt fine som undervandingsbakker. Købte for nogle år siden en god håndfuld i Bilka - tror jeg gav 30 kr. pr. stk. Kan også anbefale dem - logoet laver du bare selv ;)
Skrevet af: Lis P., 7. juni 2014 kl. 10.07
jeg bruger dem også, købte 8 i Føtex
Skrevet af: Lone Thomsen, 7. juni 2014 kl. 15.40
Det var da en super god ide med skobakker :-)
Men håndklæder og tæpper er 'no go'
De kommer til at stinke ganske rådet og klamt i løbet af en sæson :-(
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 7. juni 2014 kl. 21.32
Det var da kedeligt for dig Lone. Gad vide hvad du bruger dine håndklæder til ? Jeg har i flere år brugt, både gamle badehåndklæder og også stykker af spejdertæpper, og har da aldrig observeret det du skriver om.
Man kan selvfølgelig også købe de specielle, men ikke specielt billige undervandingsmåtter, men nu var det jo ment som en måde at gøre det lidt billigere på.
Skrevet af: Lone Thomsen, 8. juni 2014 kl. 15.34
Måske de bare har været FOR våde :-//
Smed dem direkte i skraldespanden.
Men lyder da som om der skal forsøges igen :-)
Skrevet af: Karin P, 8. juni 2014 kl. 20.22
Jeg bruger også skobakker, købt i Netto for et par år siden. Og i bunden et stykke malefilt, købt samme sted til 20 kr for en hel rulle - der er til mange bakker i sådan en :)
Har også nogle af de dyre bakker fra Willab Garden, den eneste fordel ved dem, er at de har et lille forråd af vand i bunden.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Billige undervandingsbakker