Forum

Blå staudehør – Linum pr. Himmelszelt.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 16. juli 2004 kl. 10.51

Jeg købte ovennænte hørplante sidste forsommer. Farven er utrolig smuk og der var/er hver dag nye blomster. Men den breder sig ikke. Den bliver højere og højere i løbet af sommeren og vælter til sidst så den må bindes op. Den står i sol i sandblandet jord – så den side er vist i orden. Skal jeg klippe den ned? Er der nogen der har en lignende plante og kan beskrive deres behandling?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 2. august 2004 kl. 12.27

Da der ikke kom nogen reaktion på mine spørgsmål klippede jeg planten ned – nu ser det ud til at den bliver tættere – men til gengæld ser det ikke ud til at den vil blomstre mere i år.

Er der virkelig ingen som har en staudehørplante og som har gjort erfaringer som de vil dele?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 2. august 2004 kl. 13.07

Måske er det for tidligt at se om den vil blomstre. Sommeren varer jo heldigvis længe endnu – hvis vejret er med os. Vi har lige klippet vores bakkestjerner ned i weekenden og satser da på at se nogle flere blomster senere på året, måske i september...

Nyt svar til emnet »Blå staudehør – Linum pr. Himmelszelt.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Blå staudehør – Linum pr. Himmelszelt.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider