Forum

Blå staudehør – Linum pr. Himmelszelt.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 16. juli 2004 kl. 10.51

Jeg købte ovennænte hørplante sidste forsommer. Farven er utrolig smuk og der var/er hver dag nye blomster. Men den breder sig ikke. Den bliver højere og højere i løbet af sommeren og vælter til sidst så den må bindes op. Den står i sol i sandblandet jord så den side er vist i orden. Skal jeg klippe den ned? Er der nogen der har en lignende plante og kan beskrive deres behandling?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 2. august 2004 kl. 12.27

Da der ikke kom nogen reaktion på mine spørgsmål klippede jeg planten ned nu ser det ud til at den bliver tættere men til gengæld ser det ikke ud til at den vil blomstre mere i år.

Er der virkelig ingen som har en staudehørplante og som har gjort erfaringer som de vil dele?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 2. august 2004 kl. 13.07

Måske er det for tidligt at se om den vil blomstre. Sommeren varer jo heldigvis længe endnu hvis vejret er med os. Vi har lige klippet vores bakkestjerner ned i weekenden og satser da på at se nogle flere blomster senere på året, måske i september...

Nyt svar til emnet »Blå staudehør – Linum pr. Himmelszelt.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Blå staudehør – Linum pr. Himmelszelt.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider