Forum

Såning af rødgran?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 21. august 2014 kl. 21.47

Jeg har samlet tre kogler op fra min rødgran, og det er ikke fordi, træet i sig selv er spændende.

Men kan man dyrke frøene? Hvordan?
(Min søster såede for et par år siden 3000 lærketræsfrø (købt i dyre domme), de spirede fint i højbede- men blev ædt af snegle. Det var en ret dyr affære. Nu har hun sået graner (ikke rødgran), som i juletræer. De lever da, og om 6-8 år- er de juletræer.

Jeg har selv dræber-, vinbjerg- og et hav af snegle i haven. Jorden er god- med ½ humus og ler nederst.

Mvh
Tine

Mvh
Tine

1 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 21. august 2014 kl. 21.54

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 21. august 2014 kl. 22.33

Lad dem ligge ude vinteren over så de får frost (et muse sikkert sted ) så dem i potter til foråret , de spirer villigt.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 22. august 2014 kl. 23.20

Tak for svar!
Jeg har taget de frø ud, som jeg kunne- og de skal så overvintre i køleskabet. Jeg har desværre (kattene til trods) ikke rigtig mulighed for, at opbevare ting musefrit.

Så må vi se!

Mvh
Tine

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 23. august 2014 kl. 10.07

De skal have en frostperiode , så en 5-6 uger i fryseren vil gøre det , musefrit er bare en lukket beholder fx. et glas med skruelåg.

Nyt svar til emnet »Såning af rødgran?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Såning af rødgran?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider