Forum

Nyresnerle Dichondra argentea

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. september 2014 kl. 21.35

Jeg må hvert år besøge adskillige planteskoler på forskellige tidspunkter for at finde Nyresnerler. Nu har jeg set at man kan købe frø (5-8 frø for 35 kr ) og kom i tanker om at jeg jo kunne tage frø af mine egne planter. Da jeg googlede fandt jeg et indlæg hvor en kvinde havde lavet stiklinger. Der er også divergerende oplysninger om hvorvidt planten er 1 - eller 2 årig.
Jeg håber at nogen har prøvet enten at tage stiklinger - eller at så egne frø og kan fortælle lidt om resultatet.
Ingeborg

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 2. september 2014 kl. 22.29

Jeg tog frø af min sidste år og forkultiverede dem her i foråret. Jeg fik nogle få planter ud af det, og de trives fint.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. september 2014 kl. 23.45

@Else Brandenborg
Tak for svaret. Kan du huske hvor modne frøene skal være? Skal de selv trille ud af "skallen". Jeg prøvede for et par år siden, men ingen af frøene spirede - eller også var jeg for utålmodig. Sjovt nok skriver nogle at det er en toårig plante, som først blomstrer 2. år. Jeg mener nu at planteskolen sagde at det var en en-årig plante.
Ingeborg

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 3. september 2014 kl. 8.25

Det kan være, at jeg også tog dem for tidligt. Som jeg husker det, kunne jeg forholdsvis nemt "nulre" frøene ud. Men da der heller ikke var mange af mine, der spirede, har jeg måske været for tidligt på den. Der er ikke blomster i dem, jeg har selv har drevet frem. Så de kan godt være to-årige, men det kan også være sommeren og det specielle vejr, der har forhindret det. Jeg ved det ikke.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry Gregersen, 8. marts 2015 kl. 6.26

Jeg har 2 store nyresnerler som har stået frostfrit i vinter, de gror fint, så mon ikke de fortsætter med det.

Nyt svar til emnet »Nyresnerle Dichondra argentea«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Nyresnerle Dichondra argentea

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider