Forum

Selvsået nåletræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 10. september 2014 kl. 8.20

Bare for at genere mig (nu jeg ikke har set noget selvsået i snart 20 år), har et eller andet lille træ sået sig i en af mine rødlerskrukker, der snart skal tømmes og vinteropbevares.
Det er ikke muligt at have planten i krukken inde (for varmt eller for koldt og mørkt.)

Den er en 5-6 cm høj- har relativt (½-2 cm) lange nåle (fyr? Gran? Lærk?). men den skal flyttes om snart. Kan man så flytte bæstet, når man engang kan se, hvad det er? (Hvor stort mm).

Det er da godt, jeg har købt 10 meter hegn mere, så hønsene ikke skraber mine planter ihjel. Det var nu (hegnet) beregnet til såbede- ikke til træer og buske- endnu. Lige nu! Altså.

Jeg håber på at kunne få barrodsroser og løgplanter i år. (Hegnet ind!)

Mvh
Tine

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 11. september 2014 kl. 6.29

Jeg ville omplante træet i en potte, uden indsnævring for oven, så du senere kan få træet ud af potten med hele rodklumpen. Og en frostsikker potte.

Kan det evt. Stilles på en hylde, så hønsene ikke kan nå det? Ellers byg et minitelt i hønsetråd om potten. Om få år kan det sagtens modstå høns og andre dyr.

Nyt svar til emnet »Selvsået nåletræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Selvsået nåletræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider